• sny1

Gå det att göra toast som förrätt dagen innan?

Bröd, chèvre/brie ost, nötter , honung som ska in i ugnen. Men kanske att man fixar bröd ost och nötter och plastar in till dagen efter och så på med honung bara sen in i ugnen? Borde inte det funka?

Kanske det kan stå ute i rumstemperatur till och med eller hur känslig är sån ost?

• Svar på tråden Gå det att göra toast som förrätt dagen innan?
  • Ramborg

Osten tål det väl, men jag skulle inte göra dem dagen innan. Extremt ofestligt att servera torrt bröd.

42.
  • sny1

Tror du det blir så torrt trots att jag plastar in hela baletten? Hmm...

• Wimsey

Jag hade inte gjort det utan att testa en gång i förväg med en nygjord referenstoast.

gammal detektiv i ny förpackning
  • Anna Paulita

Är ni väldigt många? Kommer du vara på ett ställe där det är svårt att förbereda? Annars förstår jag inte varför du ska fixa toasten i förväg.

• sny1

Nej då gör jag den när den ska ätas helt enkelt ville bara förbereda så mycket som möjligt då jag jobbar först och ska sen hem och snabbt fixa allt så det var bara en tanke.

Men den går nog snabbt att fixa ändå..

• MissEofc

Fixa allt skärande och sånt dagen innan så det bara är att plocka ihop på nyår? :)

• Quala

Toast blir ju lätt svampig efter att ha lagrats med pålägg. Så låter smartast, som redan föreslagits, att förbereda ingredienserna var för sig.

• Lia och bäbisen

Chrevre chaud går apsnabbt att göra, och är skitgott! :) 

Gör så här för att fixa snabbast (imorron!!)

under morronen/dagen.  Tryck ut rundlar (om du vill ha dem runda vill säga) från brödskivorna med ett glas tex. Sen kan du rosta dem i brödrosten lite snabbt om du vill, sen stoppa dem i en burk/påse.

skiva chevren i hur tjocka skivor du vill ha, kanske 1 cm? inte tjockare... Lägg dem i en burk.

Ta med flytande honung och nötter.

Sen är det bara att lägga bröden på ett bakplåtspapper på en plåt, lägg på en skiva chevre, ringla över honung och på med nötter, in i ugnen i några minuter! Världens snabbaste!!

Från att du har allt uppskivat (som även det är väldigt snabbt gjort) så tar det ca 5 min tills du satt in dem i ugnen!
    Jag har gjort det flera gånger och skulle gjort det i år med, men det visade sig att fler gäster inte gillar chevre, så jag fick tänka om... :( 

Svar på tråden Gå det att göra toast som förrätt dagen innan?