Hjälp mig! Sängskåp eller bäddsoffa.
Jag ska flytta, och det kommer innebära att jag ska sova i v-rummet. Jag väljer nu mellan ett sängskåp eller en Ektorp bäddsoffa.
Jag ska flytta, och det kommer innebära att jag ska sova i v-rummet. Jag väljer nu mellan ett sängskåp eller en Ektorp bäddsoffa.
Om du ändå skall ha en soffa så tycker jag att det är lika bra med bäddsoffa.
En bäddsoffa kan man ju använda som soffa när man inte har den som säng. Ett skåp är ju bara ett skåp som tar plats när man inte har sängen utfälld.
Personligen skulle jag inte vilja sova varje natt i en bäddsoffa. Någon natt då och då kan väl vara ok, men inte varje natt. En bäddsoffa är helt enkelt inte tillräckligt bekväm för mig. Jag hade lugnt valt en riktig säng (sängskåp) eller möjligtvis en dagbädd som man också kan sitta i.
Visst finns det säkert modeller av bäddsoffor som är hyfsat sköna, men Ektorp bäddsoffa skulle jag inte vilja ligga i varje natt. Dessutom är det så rent praktiskt att möbeltillverkarna antingen brukar göra avkall på sittkomfort eller på liggkomfort.. Personligen väljer jag hellre att sova skönt än att ha en soffa, om jag nu måste välja.
Med sängskåp kan man inte ha en soffa under skåpet, så det ger inget användbart utrymme. Jag håller med om att bäddsoffor på IKEA antingen är obekväma att sitta eller ligga i, men det kanske inte kan hjälpas. Man behöver ju en soffa i vardagsrummet. Dagbädd är nog bästa alternativet.
Var kan man köpa sängskåp eller väggsäng?