• Hannah76

Hjälp mig! Sängskåp eller bäddsoffa.

Jag ska flytta, och det kommer innebära att jag ska sova i v-rummet. Jag väljer nu mellan ett sängskåp eller en Ektorp bäddsoffa.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp mig! Sängskåp eller bäddsoffa.
  • tahira

Om du ändå skall ha en soffa så tycker jag att det är lika bra med bäddsoffa. 

En bäddsoffa kan man ju använda som soffa när man inte har den som säng. Ett skåp är ju bara ett skåp som tar plats när man inte har sängen utfälld.  

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • Archandra

Personligen skulle jag inte vilja sova varje natt i en bäddsoffa. Någon natt då och då kan väl vara ok, men inte varje natt. En bäddsoffa är helt enkelt inte tillräckligt bekväm för mig. Jag hade lugnt valt en riktig säng (sängskåp) eller möjligtvis en dagbädd som man också kan sitta i.

• tahira
    Archandra skrev 2012-12-29 21:40:04 följande:
    Personligen skulle jag inte vilja sova varje natt i en bäddsoffa. Någon natt då och då kan väl vara ok, men inte varje natt. En bäddsoffa är helt enkelt inte tillräckligt bekväm för mig. Jag hade lugnt valt en riktig säng (sängskåp) eller möjligtvis en dagbädd som man också kan sitta i.
    Det är som att säga att alla stolar är obekväma?

Det finns ju massor av olika modeller på bäddsoffor, vissa är hur sköna som helst och andra är helt fruktansvärda.

Tyvärr upplever jag att det är så att ju bekvämare bäddsoffan är, desto mer avancerad är den (och tar därför längre tid att fälla upp och ihop) 
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • Archandra

Visst finns det säkert modeller av bäddsoffor som är hyfsat sköna, men Ektorp bäddsoffa skulle jag inte vilja ligga i varje natt. Dessutom är det så rent praktiskt att möbeltillverkarna antingen brukar göra avkall på sittkomfort eller på liggkomfort.. Personligen väljer jag hellre att sova skönt än att ha en soffa, om jag nu måste välja.

• Dina08

Med sängskåp kan man inte ha en soffa under skåpet, så det ger inget användbart utrymme. Jag håller med om att bäddsoffor på IKEA antingen är obekväma att sitta eller ligga i, men det kanske inte kan hjälpas. Man behöver ju en soffa i vardagsrummet. Dagbädd är nog bästa alternativet.

• Mawe123

Var kan man köpa sängskåp eller väggsäng?

William 000213, Lowe 070712
Svar på tråden Hjälp mig! Sängskåp eller bäddsoffa.