• Misan87

Nr två! Hur märkte ni det?

Har en liten fråga!

När ni hade fått första barnet och det var en nr 2 på gång.
    Hur märkte ni det??? Om inte mensen blivit regelbunden så det märktes på den??
    Medtanke på att alla hormorner som man redan har :)

• Svar på tråden Nr två! Hur märkte ni det?
  • PojkMamma85

min mens var 2 veckor sen =) Valde då att testa =)

• Misan87
    PojkMamma85 skrev 2012-12-29 21:23:51 följande:
    min mens var 2 veckor sen =) Valde då att testa =)

Jaaa då är det är de lätt :) Men om man nu inte fått en regelbunden mens..har haft två gånger sen första mensen efter förloissningen på fyra månader.. :S
  • pelagia

Min mens hade inte heller hunnit bli regelbunden, jag hade väl haft 2 eller 3 ggr sedan jag slutade amma dottern. Är nu i vecka 27, och ettan är 19 månader.

Jag "visste" undermedevetet att jag var gravid innan jag märkte det fysiskt. Helt plötsligt började jag längta efter bebis, vilket jag då tyckte var jättekonstigt eftersom vi hade en tuff bebisperiod med dottern och bestämt oss för att vänta med 2:an. 

Första fysiska symptomet var halsbränna och svullen/gasig mage. Fick aldrig ömma bröst som var första symptomet förra gången.  

• Aimee68

Nu var det ju några år sen, men jag blev grymt sugen på kokt korv, potatismos och västkustsallad precis som med den förstaGlad Jag förstod direkt...

• skogsvitter

Jag kunde inte lita på min mens utan märkte framförallt på brösten, tröttheten samt att jag blev illamående på ett helt annat sätt med andra barnet. Jag har haft blödning i början av grav med båda, första gången misstolkade jag det som vanlig menstruation men andra gången visste jag bättre och märkte på något sätt skillnad (intuitivt kanske).

• Flickan och kråkan

Utebliven mens, ömma bröst och aktivt försök = testade och positivt resultat. Får ungefär samma symptom inför mens som vid graviditet och har oregelbunden mes så kan inte lita på det enbart. Vi försökte dock aktivt och därför testade jag vid BIM.

• bubblan91

Lite ömt nere i magen, plötsliga sug efter allt möjligt och spända bröst. Hade precis slutat amma när de började kännas, tog ett test som va negativt. Men symptomen höll sej kvar och 2v efter blev de ett +. Hade ju inte haft mens sen sonen kom så de blev fullträff på första försöket :) kände inget i brösten när jag väntade sonen så jag trodde ju att de va för att jag nyss slutat amma :P

• WSalma

Vi ville ha en tvaa och körde med ägglossningstest. Sa det var liksom bara att testa ca tva veckor senare.

• Catgodess

Blev tvingad av min man att ta ett graviditetstest eftersom han tyckte att jag inte haft mens på ett tag, jag hade inte märkt någonting men visade sig att jag var i vecka 6...

• 878909

jag gick över 4 dagar plus att jag hade väldigt ont nät jag nöp mig i bröstvårtorna vilket jag aldrig har, har knappt känsel i dom. Har allt mellan 26-33 dagar mellan min mens så vågade ändå inte tro nått. Men testade på BIM+4 och fick plus.Två dagar efter hade jag alla symptom typ :P haha

• Misan87

Tack för alla svar!

Är fundersam pga  masssssa flytningar, mera mjölk i brösten och svagt illa mående om dagarna..
    har ett barn på 11 månader och haft mens två gånger på 4 månader.. men vet inte om detta är vanligt . vad tror ni???? Tack igen för atlla dessa svar, hjälper mej jättemycket!  

• apelsinmandarin01

Vi hade oskyddat sex en gång... utan att de var meningen men i stundens hetta blev de så.. googlade lite om ägglossning å såg att OM min cirkel var återställd skulle jag ha ägglossning just den dagen.. så inväntade mensen som såklart inte kom. (första tog sig super fort så fanns i baktanken att de kunde vara så även nu även om de inte behöver betyda att man har lätt att bli gravid men)

Svar på tråden Nr två! Hur märkte ni det?