• Anonym

Glidmedel variant ?

Tjenare,

Undrar om man kan använda sana intimtvål som glidmedel i dushen,
    Har hört att vanlig tvål kan förstöra PH-värdet, men denna tvålen matchar PH värde.

www.apotea.se/sana-mild-intimtv%C3%A4tt-tranb%C3%A4r-220-ml 

• Svar på tråden Glidmedel variant ?
  • Anonym (JP)

Man ska inte använda vanlig tvål, av de anledningar du nämner.
    Min fru och jag använder denna tvål från RFSL: www.rfsu.se/sv/Produkter/Intimvard/Daily-Fresh/

Dock sköljs den bort fort och jag tror inte den lämpar sig speciellt bra som glidmedel i duschen. Prova istället någon silikonbaserad variant. Vi använder denna med mycket gott resultat: www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx

• Anonym

Detta är inte vanlig tvål, det är tvål som har samma PH värde dom underlivet.

• Anonym

Är det skadligt för snoppen att använda den som glidmedel ?

• Anonym

Jag skulle inte vilja få in någon tvål oavsett pH I slidan. Snoppen tar nog ingen skada av det, de flesta män kan väl tvätta snoppen med tvål? Många kvinnor får dock problem med underlivet av all tvål, och då är det ändå bara utsidan man tvättar. 

Kan ni inte ta någon olja eller ett silikonbaserat glidmedel istället? 

• Anna Paulita

Varför ska du använda tvål som glidmedel överhuvudtaget?

• Luckee strike
    Anonym skrev 2012-12-29 22:21:06 följande:
    Jag skulle inte vilja få in någon tvål oavsett pH I slidan. Snoppen tar nog ingen skada av det, de flesta män kan väl tvätta snoppen med tvål? Många kvinnor får dock problem med underlivet av all tvål, och då är det ändå bara utsidan man tvättar. 

Kan ni inte ta någon olja eller ett silikonbaserat glidmedel istället? 
    Nej män ska inte heller tvätta sig med tvål där nere (dvs inte runt förhuden och ollonet). Varför skulle kvinnor vara känsligare än män?

Det där med intimtvål är väldigt onödigt... Det ska räcka att tvätta sig med bara vatten.

Hur som helst, varför kan du inte bara runka utanför duschen och använda vanligt glidmedel?
  • Anonym (baby)

ek starkt att du tar flaska från skötbordet med baby olja.
    Det finnes inget bättre. 

• Anonym
    Luckee strike skrev 2013-01-05 01:29:33 följande:
    Nej män ska inte heller tvätta sig med tvål där nere (dvs inte runt förhuden och ollonet). Varför skulle kvinnor vara känsligare än män?

Det där med intimtvål är väldigt onödigt... Det ska räcka att tvätta sig med bara vatten.

Hur som helst, varför kan du inte bara runka utanför duschen och använda vanligt glidmedel?
    Jag vet inte varför men det finns ju stora skillnader i anatomi så vaför inte. De partners jag haft har tvättat snoppen med tvål, tvättar jag underlivet med tvål får jag stora problem. Samma sak gäller många kvinnor. Jag har inte frågat några män som jag inte varit ihop med hur de tvättar sig, därav mitt antagande. Ganska glest statistiskt underlag dock får jag medge, så kanske därför det blev fel slutsats.
Svar på tråden Glidmedel variant ?