• Loa

Storlek mammakläder från Topshop - Hjälp!

Jag har hittat jättefina mammakläder från Tophop som jag vill beställa nu! Men jag är så osäker om jag ska välja stl 12 eller 14. Är 172 cm lång och vägde ca 65 kg innan jag blev gravid. Det jag ska beställa är en kavaj, en klänning, t-shirt och en topp. Någon som vet hur storlekarna på topshops mammakläder är? Någon som beställt därifrån, erfarenheter? Väldigt tacksam för svar!

• Svar på tråden Storlek mammakläder från Topshop - Hjälp!
  • Knyttan

Hej,
    Jag har inte beställt just från deras mammalinje än, men jag har beställt ganska mycket av deras vanliga kläder- där är strl 12 ungefär som strl 40 och strl 14 ungefär som 42. Dock har jag upplevt att det kan vara väldigt stor skillnad mellan olika kläder om de är stora eller små i storleken... Jag är lite kortare och tjockare än dig Glad  (ca 168 cm o 70 kg före graviditeten) men jag har brukat ta strl 12 när det är lite "fladdrigare kläder" och om det är tyg som inte ger efter i mera figurnära modeller så har jag beställt strl 14 och det har funkat bra med nästan allt. Så du kommer nog att klara dig på strl 12. Det enda är att de klänningar jag har beställt har varit lite väl korta, men det har nog varit modellen kanske.

Om du kollar p´å hemsidan så finns det ibland kommentarer på de olika plaggen där folk som beställt skriver om hur just det plagget är i storleken.

Lycka till!

• Sthlmtjej24

Jag har vanligen 38 och köpte strl 14 som var alldeles för stor hela graviditeten, trots 13 kg viktuppgång och förlossning först BF+12. Köp typ strl 10.

• Sthlmtjej24

Jag har vanligen 38 och köpte strl 14 som var alldeles för stor hela graviditeten, trots 13 kg viktuppgång och förlossning först BF+12. Köp typ strl 10.

• Loa

Tack för bra svar! Beställde stl. 12 efter era råd.

Svar på tråden Storlek mammakläder från Topshop - Hjälp!