• Anonym (orolig tjej)

    Yasminelle 28 blödningar!

    Hejsan nu är det såhär att jag hade börjat äta yasminelle 28 och jag har ätit en hel tablettkarta förutom de vita pillerna eftersom att jag ville hoppa över min mens. Jag började då på min andra karta och åt 7 st av de ljusa tabletterna, Trots detta har jag haft blödningar hela tiden fullt ut utan att de stannade. Jag har blött ibland kraftigt (då jag skulle ha min mens) och ibland konstiga blödningar. Nu har det gått mer än en månad och jag börjar bli orolig eftersom jag blöder röda blödningar hela tiden och tycker detta är jätte jobbigt. När kommer detta att sluta? Jag var så orollig så att jag slutade med att ta pillerna helt och idag har jag då missat 3 tabletter som jag skulle ha tagit men jag vill inte mer för jag ville få blödningen att sluta. TROTS att jag slutade blöder jag fortfarande och vet inte var jag ska ta mig till? allt är ju stängt också nu innan nyår så behöver bra tips  från er? vad tycker ni jag ska ta mig till? / tack på förhand/ orolig tjej!Gråter

  • Svar på tråden Yasminelle 28 blödningar!
  • Sexolog Camilla

    Hej.


     


    Detta är en fråga för en gynekolog. Du kan kontakta den person som skrev ut receptet med preventivmedlet till dig eller också kontakta barnmorska som också kan ge rådgivning gällande preventivmedel, exempelvis går det att ringa till sjukvårdsupplysningen, telefonnummer 1177.


     


     


    Hälsningar


    Camilla

Svar på tråden Yasminelle 28 blödningar!