• Anonym

Vad händer om man ramlar från trolltungan i Norge?

Hej! 

Jag ska vandra i sommar i Norge... tänkte då besöka trolltungan och ta lite roliga foton. Men vad händer om man ramlar från trolltungan? Har hört dem som överlevt 3000 meters fall

Vad tror ni?  

• Svar på tråden Vad händer om man ramlar från trolltungan i Norge?
  • Grandmother

Du kommer att slå dig

• Anonym

Du kanske inte behöver ta så "roliga" foton att du riskerar att falla?

• Anonym

Överlever man ett sådant fall tror ni?  

• Anonym

Man lär väl komma upp i 120 km/h eller något sådant? 

• MLB
    Anonym skrev 2012-12-30 13:19:05 följande:
    Du kanske inte behöver ta så "roliga" foton att du riskerar att falla?
  • Tant Groda

Jag har väldigt väldigt svårt att tro att man överlever ett sådant fall.

• MLB

Om du väntar dig att falla ner, stiga upp och gå iväg så måste jag nog göra dig besviken. Ett fall som det där leder minst till allvarliga skador.

• Anonym

ja det är just det man undrar..... Dör man eller får man allvarliga skador. Önskar att ett mattegeni här skulle kunna räkna ut sannolikheten, men inte ens en uträkning skulle kunna vara 100% tillförlitlig. Man måste nog ta hänsyn till underlag, kroppsvikt, höjd osv... 

• MLB
    Anonym skrev 2012-12-30 13:29:36 följande:
    ja det är just det man undrar..... Dör man eller får man allvarliga skador. Önskar att ett mattegeni här skulle kunna räkna ut sannolikheten, men inte ens en uträkning skulle kunna vara 100% tillförlitlig. Man måste nog ta hänsyn till underlag, kroppsvikt, höjd osv... 
    Varför vill du ha en uträkning? Låt bli att ramla, så är problemet löst.
  • Lumo

Jag är mattegeni o har räknat ut att du är 100% stollig. Håll dig på låga höjder är mitt råd, allt högre än trösklar är sannolikt farligt för dig.

Svar på tråden Vad händer om man ramlar från trolltungan i Norge?