• trz

Borra i våtrum - hyresrätt?

Får man det? Vi har sån där ful våtrumsmatta på väggarna och vill gärna få upp ett duschdraperi och en stång där man kan sätta duschmunstycket när man duschar? Vad har vi för möjligheter? Finns ju duschdraperistång med sugkoppar men det känns inte så stabilt då vi behöver har en sväng så den täcker runt hela badkaret (det står i ett hörn) och dessutom har barn som antagligen drar lite i det?
    Och stång till munstycket? Sätter man det på väggen lär ju vattnet spruta rakt ut? Finns det någon lösning typ med en arm som går ut lite från väggen och som man kan vinkla åt ett håll? Någon som fattar vad jag menar?

trz.blogg.se Amy 111019
  • Svar på tråden Borra i våtrum - hyresrätt?
  • Emmis

Jag skulle inte borra i våtrumstapet just i anslutning till duschen oavsett boendeform. Går väl iofs att täta runt hålet och då kanske det är ok. Men säkrast att kolla med hyresvärden.
    Ställning så att duschhandtaget kommer ut från väggen och går att vinkla säljs väl lite överallt där det säljs badrumstillbehör.

• trz

Hm jäklar.. Får väl ringa och fråga hyresvärden innan jag gör något.. :(

• erkiperki

Jag kan bara rekomendera dig att kolla med värden. I det bolag jag hyr får man inte borra i våtrumstapeten själv.

• trz

Om jag lyckas få värden att borra, har ni något tips på det där med stången? Den måste sitta på väggen längst med långsidan av badkaret.. Men jag vill helst inte ha strålen rakt ut?

• Emmis
    trz skrev 2012-12-30 16:27:17 följande:
    Om jag lyckas få värden att borra, har ni något tips på det där med stången? Den måste sitta på väggen längst med långsidan av badkaret.. Men jag vill helst inte ha strålen rakt ut?
    Något sånt här?

www.jysk.se/97/117/2736000/a/catalog
  • trz

Kan man vinkla den helt åt sidan? Typ 90 grader? Isåfall vore det ju suveränt!

Svar på tråden Borra i våtrum - hyresrätt?