• Anonym (igen??)

Operera näsan igen??

Jag har opererat näsan för 2 år sen (hade en knöl på den) och är jättenöjd från sidan men känner att nästippen numera är bredare än den var innan operationen (p g a kvarvarande svullnad). Från sidan har jag inga problem, men framifrån känner jag mig inte snygg. Läkaren som gjorde det vill inte göra om det, utan tycker att den är fin även framifrån. Vad tycker ni? Bifogar en bild i halvprofil och en framifrån. På framifrån-bilden faller ljuset så att näsan ser ngt bredare ut än den verkligen är.
  • Svar på tråden Operera näsan igen??
  • Merde

Om kirurgen som gjort operationen avråder från ytterligare ingrepp skulle jag lyssna och avstå. Det finns ju förmodligen rätt goda skäl till varför han inte tycker att du bör genomgå fler operationer (jag menar, han tjänar ju grova pengar på att du vill operera dig och nekar han då en operation tör det finnas rätt bra anledningar som att han helt enkelt inte tror att det kommer att bli bra).

Tycker din näsa ser naturlig ut och att den passar ditt ansikte. Många gånger när folk opererat näsan kan det se ut lite som att näsan inte passar ansiktet. Alltså, näsan i sig kan vara jättefin men helt enkelt se lite malplacerad ut.

• peperutka

Om det fortfarande är svullnad kvar så kanske det lägger sig? 

Annars skulle jag nog gå till en annan kirurg ifall det nu är så att du inte får medhåll av kirurgen som gjorde första operationen. Jag vet om en tjej som gjorde en operation, fick nej när hon ville göra en andra operation (hon var inte nöjd med den första) av den ordinarie kirurgen men  fick sen ja av en annan klinik.

Lycka till! 

• Schack73

Jag tycker din näsa är jättefin och passar ditt ansikte. Lyssna på läkaren.

• Anonym

Vilken kirurg opererade dig?

• Anonym

Det skulle hjälpa med både för och efterbilder.

Opererade du dig i Sverige? Jag varnar för att göra det då många svenska näskirurger inte är tillräckligt kunniga eftersom de inte har tillräckligt med erfarenhet, tyvärr.

Om det fortfarande är svullnad efter 3 till 6 månader så kan du räkna med att det är så det kommer se ut...Många säger 1+ år men det stämmer inte.

Efter 3 månader ska svullnaden ha lagt sig och efter 6 månader ska det vara klart helt.

• Anonym (igen??)

Jag är inte ute efter att hänga ut kirurgen och som jag skrev så är jag nöjd från sidan, tycker att nästippen är för bred och skulle egentligen vilja ta bort mer där, inte på "benet" utan mer "mjukdelar. Den svullna delen består endast av brosk, inte av ben. När jag opererade mig fick jag veta att om korrigering behövs så behöver man endast betala 3000 kr, men kirurgen (som arbetar på en välkänd klinik och har lång erfarenhet av näsor) anser inte att detta behövs. Han säger att eftersom jag har stora, höga kindben och stora ögon så passar näsan in. Själv skulle jag givetvis vilja ha en smalare näsa, men man vet ju inte riktigt hur man själv ser ut och därför frågar jag här.   

• Palma

Du är jättesnygg och passar verkligen i din näsa som är jättefin!!

Det finns ju en viss risk när man plastikopererar sig att man aldrig blir helt nöjd, att man alltid hittar någon liten detalj som man vill ändra på. Igen och igen och igen... Finns ju många skräckexempel.

Jag vet inte, tycker näsan är fin. Gå till en till kirurg och be om ett utlåtande?

• Anonym
    Anonym (igen??) skrev 2012-12-30 19:45:01 följande:
    Jag är inte ute efter att hänga ut kirurgen och som jag skrev så är jag nöjd från sidan, tycker att nästippen är för bred och skulle egentligen vilja ta bort mer där, inte på "benet" utan mer "mjukdelar. Den svullna delen består endast av brosk, inte av ben. När jag opererade mig fick jag veta att om korrigering behövs så behöver man endast betala 3000 kr, men kirurgen (som arbetar på en välkänd klinik och har lång erfarenhet av näsor) anser inte att detta behövs. Han säger att eftersom jag har stora, höga kindben och stora ögon så passar näsan in. Själv skulle jag givetvis vilja ha en smalare näsa, men man vet ju inte riktigt hur man själv ser ut och därför frågar jag här.   

Hurvida det ser bättre ut kan jag endast säga om jag ser bilder på hur näsan såg ut innan.

Endast då kan man avgöra om näsan har blivit bättre eller sämre.

Om näsan såg bättre ut innan så skulle jag självklart inte vara nöjd om jag vore du, men det kan man som sagt inte avgöra med endast efterbilder.

• Anonym (igen??)

Till anonym: jag vill absolut inte ha tillbaka min gamla näsa, jag önskar bara att tippen var smalare och min fråga är mer om jag ska fortsätta tjata på läkaren att ta bort ännu mer eller om jag kan gå runt och se ut som jag gör.

• Anonym

Ts skulle du kunna tänka dig att lägga in en "före" bild? Jag har också en knöl på näsan som jag funderar på att operera bort.

• Pudding

Jag tycker att näsan är jättefin och ser naturlig ut. Den passar ditt ansikte och man kan inte se att den är opererad. Jag tror att om du gör den smalare finns det en risk att den kommer att se "fixad" ut då den får det där typiska dock-utseendet som Hollywoodstjärnorna verkar gilla.

• Anonym

Jag tycker absolut inte att du ska göra nästippen smalare, då tror jag att det verkligen skulle se opererat ut, din näsa du har nu är jätte naturlig och fin, risken finns ju att du inte blir nöjd efter en ytterligare operation, tänk om du blir mer missnöjd än vad du är nu?

Jag vet själv att det är svårt att vara nöjd, jag har opererat brösten och går i valet och kvalet om jag ska göra om det för att få större, men försöker tänka att de ser bra mycket bättre ut nu än vad de gjorde innan och att jag borde vara nöjd med det  =) 
    men det är inte lätt, det ska gudarna veta.

Men om jag varit du hade jag varit nöjd, näsan är proportionelig till ditt ansikte och tror inte att någon ens kan gissa att du opererat den.  

• fredda01

hej.ja har opererat min näsa 3 gånger o är fortfarande inte nöjd..så ja fyllde i nästippen med fillers o nu är nästippen smalare o mer kantig ..(hård)på tippen..ja tycker att din näsa är fin,,men..tycker att du ska justera näsvingarna lite mer innåt..då kommer näsan se mer femenin ut...o kanske att tippen ska ner en liten aning   ....men som sagt du är o verkar vara en jätte gullig tjej o modig som  vågar visa bild bara sådär...ja har som erfarenhet att ärrbildningen blir större 2 gången man opererar o att skillnaden knappt syns..men gör näsvingarna mindre o dra ner tippen liten aning o lite smalare tipp då tror ja du kommer bli jättenöjd.....gå till dr rylander på conturkliniken ,,samma som opereade kissie..han kan garanterat ge dig ett svar...kram fredrik

Svar på tråden Operera näsan igen??