• Pco89

Kan CB digital visa fel vid positivt?

Hej alla. Jag tog ett grav test från ACO för fyra dagar sedan och det visade ett svagt positivt och igår tog jag ett CB digitaltest som visade Gravid 1-2. Jag var fortfarande inte övertygad och tog därför ett CB digitaltest idag igen fast det visade att jag inte var gravid. Nu vet jag inte vad jag ska tro. Jag har PCO och tar medicin för att kunna bli gravid så jag hoppas att jag är det. Men kan CB digital visa att man är gravid fast man inte är det? Snälla ge svar om ni vet något. /J

• Svar på tråden Kan CB digital visa fel vid positivt?
  • MissRumpelstiltskin

Graviditetstest reagera på HCG som bildas när man är gravid. Sannolikheten att det visar falskt positivt är ganska liten. Att det visar falskt negativt är dock större chans. Det kanske blev fel med sista testet idag. Kissade du med morgonurin?

• Lufsan

Jag tror verkligen inte att det visar fel. Men sen beror det väl på vilken medicin du tar och om den kan påverka testerna? 

En dag i sänder.
  • Pco89
    MissRumpelstiltskin skrev 2012-12-30 16:02:59 följande:
    Graviditetstest reagera på HCG som bildas när man är gravid. Sannolikheten att det visar falskt positivt är ganska liten. Att det visar falskt negativt är dock större chans. Det kanske blev fel med sista testet idag. Kissade du med morgonurin?

Jag har läst hela dagen på nätet om detta och vad jag förstår så är CB digital det mest säkra och om det visar positivt så är det positivt. Men känner mig så himla osäker. Ja jag använde morgonurin igår då det visade postivt men idag gjorde jag det på eftermiddagen och då stod det-inte gravid. ACO testet som jag tog för fyra dagar sedan visade ett svagt tecken på att det skulle vara positivt men då läste jag att det kunde vara som det "spökade". Detta är så himla jobbigt. Ringer ju såklart till min gyn imorgon och bokar tid men det kan ju ta ett tag. Ska ta ett test till imorgon bitti så får jag kanske lita på det då.. hoppas, hoppas....
  • Pco89
    Lufsan skrev 2012-12-30 16:04:11 följande:
    Jag tror verkligen inte att det visar fel. Men sen beror det väl på vilken medicin du tar och om den kan påverka testerna? 

Tror du inte? Jag tar Pergotime och Metformin men när jag pratade med en barnmorska i telefon igår så sa hon att den medicinen inte kunde påverka resultatet. Kanske jag som är paranoid bara. Det är kanske positivt. Men jag tänker det värsta för att jag inte ska må dåligt sen. Jag får se imorgon vad resultatet visar.
    Är tacksam för era svar! 
  • Lufsan
    Pco89 skrev 2012-12-30 20:29:20 följande:

Tror du inte? Jag tar Pergotime och Metformin men när jag pratade med en barnmorska i telefon igår så sa hon att den medicinen inte kunde påverka resultatet. Kanske jag som är paranoid bara. Det är kanske positivt. Men jag tänker det värsta för att jag inte ska må dåligt sen. Jag får se imorgon vad resultatet visar.
    Är tacksam för era svar! 
    Om de har sagt att de inte kan påverka så säger jag 100% Grattis!! 
    Vad roligt och våga tro på det nu! Lycka till! =) 
    En dag i sänder.
  • Pco89

Tog ett cb digital idag med men det visade - Inte gravid. Vad händer? Ska till gyn imorgon. Min värld är verkligen upp och ner just nu.

• Pco89
    Elmiina skrev 2013-01-21 19:01:06 följande:
    Hur gick det?

Jag var inte gravid. Var och gjorde ett vul. Inga tecken på att jag hade varit gravid heller. Jävla test! Trodde inte det var möjligt. Speciellt inte med digitaltest.
  • Elmiina

Ägget måste ha lossnat då. Tror inte att det är möjligt att få gravid om man inte är det.

• Pco89
    Elmiina skrev 2013-02-16 20:44:12 följande:
    Ägget måste ha lossnat då. Tror inte att det är möjligt att få gravid om man inte är det.

Enligt min läkare så har jag inte varit gravid. Har fått höra att det kan visa positivt fast man inte är gravid. Tragiskt sa min bm men det förekommer. Väldigt sällsynt.
  • Yrja M

Jag tycker det låter som att du blev gravid men fick ett supertidigt missfall. Eller en sk. kemisk graviditet.

• Tess26
    Yrja M skrev 2013-02-16 21:39:34 följande:
    Jag tycker det låter som att du blev gravid men fick ett supertidigt missfall. Eller en sk. kemisk graviditet.
    fast om ett ägg utsöndrar hormoner en tid på dagen och senare på dagen och dagen efter är det negativt,så är det nog fel på testet. Gravidhormonerna försvinner nog knappast på några timmar.Låter helt ologiskt. det är ju bara ett test. Dom kan ha fel.
  • Elmiina

25hcg försvinner nog på mindre än en dag. Tror iaf på att testet visade rätt.

• Yrja M
    Tess26 skrev 2013-02-17 12:27:33 följande:
    fast om ett ägg utsöndrar hormoner en tid på dagen och senare på dagen och dagen efter är det negativt,så är det nog fel på testet. Gravidhormonerna försvinner nog knappast på några timmar.Låter helt ologiskt. det är ju bara ett test. Dom kan ha fel.
    Nja, fast nu var det ju två test som visade positivt. Först det från ACO och sen det från CB digital. Tror sannolikheten för att få två test som visar falskt positivt efter varann är väldigt lågt.

Däremot är det ju ganska vanligt med sk. kemisk graviditet/tidigt missfall. Det har jag själv varit med om. Alltså att testet visar positivt i några dagar innan BIM men att plusset sen försvinner och mensen kommer som vanligt.
  • nenne31

Tror också det kan ha varit en kemisk graviditet.
    Råkade själv ut för det nyss.
    Fick positivt väldigt snabb på testet och väldigt tydligt.
    2 dagars senare neg och sen kom mensen 5 dagar för sent.

Svar på tråden Kan CB digital visa fel vid positivt?