• Anonym

Blir du irriterad om dina vänner inte svarar på dina sms?

Jag har en killkompis som faktiskt gör mig ganska arg. Det känns som att allt ska vara på hans villkor. Om jag skickar sms till honom så svarar han ibland, men många gånger så svarar han inte alls. Eller svarar inte förrän efter flera dagar. Det spelar ingen roll om det är ett neutralt sms eller om det är ett sms som är av mer viktig karaktär. Och det irriterar mig, för jag tycker att det är ohyfsat. Många gånger tänker jag att jag ska göra samma sak mot honom när han skickar sms, men jag gör det inte för jag vill ju inte såra honom.

Hur reagerar ni om era vänner ignorerar era sms eller svarar först flera dagar senare? Nu menar jag inte de som gjort den en gång av misstag, utan de som gör så här regelbundet.

• Svar på tråden Blir du irriterad om dina vänner inte svarar på dina sms?
  • Anonym

Riktigt irriterande och respektlöst är det!

• OupaOupa

Beror givetvis på vad jag har skrivit, är det inget brådskande så stör det mig inte om svaret drar ut på tiden. Gör så själv ibland. Vill man så förbenat ha ett snabbt svar så får man ringa.

• Anonym (Linda)

Jag stör mig på det. Allt var bättre förr när vi bara hade fasta linjen. Kännssomom alla jag umgås med tycker de har så fullt upp så villkoret för kontakt är att jag alltid ska vara tillgänglig när de vill snacka eller ses.

Jag har precis lika fullt upp jag så orkar inte ställa upp på det villkoret längre = mindre kontakt. Har insett att det bara är så det är nuförtiden. Folk hör av sig sen när de har lust att ses. Snacka tycker inte ens jag är kul längre för folk har glömt hur man konverserar. Att lyssna på en lång självbekräftande monolog är så tråkigt .

• Kjellgren

Vill man vara säker på att mottagaren fått meddelandet och förstår vikten av att svara är det bättre att ringa.

• Anonym
    Kjellgren skrev 2012-12-30 16:49:51 följande:
    Vill man vara säker på att mottagaren fått meddelandet och förstår vikten av att svara är det bättre att ringa.
    Så är det såklart, men jag tycker ändå att det är respektlöst att bara ignorera ett sms man får. Speciellt då denna kille inte är en person som gillar att tala i telefon och föredrar sms-kontakt.
  • Anonym (irriterande)

Jag slutar smsa personen ifråga. Och svarar med samma mynt. Brukar funka. Att låta folk smaka på sin egen medicin är rent allmänt ganska effektivt.

• Kjellgren
    Anonym skrev 2012-12-30 16:51:11 följande:
    Så är det såklart, men jag tycker ändå att det är respektlöst att bara ignorera ett sms man får. Speciellt då denna kille inte är en person som gillar att tala i telefon och föredrar sms-kontakt.
    Vet du att han ignorerar eller kan det vara så att han inte har  100% koll på mobile? Personligen tycker jag det är rätt skönt att emellanåt strunta i mobilen totalt och låta den ligga i en väska så den varken syns eller hörs, kankse är han likadan?
  • Anonym

Jag gillar smsande så där. Har dock vänner som aldrig ringer utan bara smsar så då har jag ju börjat göra det till dem också. Ibland är det dock smidigt med sms då man kan svara när man har tid och slipper vara uppbunden vid telefonen. Svarar dock alltid samma dag och så snart jag kan. Men ja jag irriterar mig på de som faktiskt vill ha smskontakt men tar flera dagar på sig att svara eller struntar i att svara helt då det händer ofta. Någon enstaka gång bryr jag mig inte om för då kanske man fick smset när man var upptagen och helt enkelt bara glömde bort att svara vilket kan hända alla. Men när en person som vill ha smskontakt gör så ofta känns det respektlöst och då kan man ju fundera över hur det står till med vänskapen egentligen. 

• Anonym
    Kjellgren skrev 2012-12-30 16:53:46 följande:
    Vet du att han ignorerar eller kan det vara så att han inte har  100% koll på mobile? Personligen tycker jag det är rätt skönt att emellanåt strunta i mobilen totalt och låta den ligga i en väska så den varken syns eller hörs, kankse är han likadan?
    Han brukar alltid ha den i fickan och jag ser att han alltid tar upp den och kollar när han får sms, men sen lägger han ofta ner den igen utan att svara. Så han lär väl göra samma sak med mig. Och det är såklart ok att man inte svarar direkt på sekunden, det är t.o.m ok om det tar flera timmar innan man svarar. Men det är inte ok att svara efter tre dagar.
Svar på tråden Blir du irriterad om dina vänner inte svarar på dina sms?