• Maryam88

Räcker en sån här bilstol vid utlandsresa?

Ska resa till Egypten i sommar och sonen kommer då vara 2 år.. Vi kommer inte att åka runder mycket utan kommer mest sitta i vår lägenhet och umgås med vår familj som bor i kvarteret. Men de kommer kanske bli en bilresa hit eller dit. Tror ni en sån här kan räcka? www.barnresebutiken.se/categories/barn-i-bilen/trunki-boostapak

• Svar på tråden Räcker en sån här bilstol vid utlandsresa?
  • matprat

Det står att det är för barn från 4 år. Alltså är det inte gjort för en 2-åring.

• lindalinaa

Hur kan du ens fråga om en sån räcker när det står att den är från fyra år?! Ett barn på två år ska väl (helst) sitta bakvänt dessutom! Om du sätter ditt barn på två år i den där och ni krockar illa kommer du ångra att du valde en sån..

• Emmeliina

Vi var i Rumänien för två månader sen med vår 1,5 åring. Och hon fick sitta framåtvänd dock i en riktig bilbarnstol som var för hennes ålder (och längd) den gick inte att sätta bakåt för det fattades spännbälten till det.

Jag personligen hade inte använt den där när det står att den är från 4 år. Hade så långt möjligt försökt undvika att ha barnet framåtvänd överhuvudtaget.

Det finns airshells man kan hyra på flygplatsen och ta med sin egen bilbarnstol. Hade jag vetat det när vi åkte hade jag gjort det istället.

• Sisisisi

Vill du att barnet ska åka säkert räcker det inte. Då får ni ta med en bakåtvänd stol.

• Maryam88
    Emmeliina skrev 2012-12-30 19:49:10 följande:
    Vi var i Rumänien för två månader sen med vår 1,5 åring. Och hon fick sitta framåtvänd dock i en riktig bilbarnstol som var för hennes ålder (och längd) den gick inte att sätta bakåt för det fattades spännbälten till det. Jag personligen hade inte använt den där när det står att den är från 4 år. Hade så långt möjligt försökt undvika att ha barnet framåtvänd överhuvudtaget. Det finns airshells man kan hyra på flygplatsen och ta med sin egen bilbarnstol. Hade jag vetat det när vi åkte hade jag gjort det istället.

Vad kostar de att hyra airshell? Jag är inte så nöjd med tanken heller.. Men störst sannolikhet är de en 5 min taxi resa från flygplatsen till kvarteret vi bor som vi kommer ta.. Och att släpa med vår stora bilstol som antagligen inte får plats i taxin iallafall känns inte helt ok.. Suck.. Den stolen verka så bra som kunde fällas ihop och allt..
  • KMW

Förboka taxi med bilbarnstol?! Det gjorde vi när vi var i Bulgarien när sonen var 6 månader. Gick hur bra som helst...

• Emmeliina

Nej förstår att det är jobbigt. Airshells för en bilbarnstol vet jag inte men för en barnvagn kostade det ca 150 kr för en vecka så det är inte dyrt men ja det är ju lite bökigare. Ni kan ju se om det finns nån möjlighet att boka taxi med bilbarnstol som väntar på er där så får ni ju göra vad som känns bäst för er :)

Svar på tråden Räcker en sån här bilstol vid utlandsresa?