• Funfairs

Romantisk weekend

Hej!

Jag och min flickvän vill åka på en romantiskweekend i Sverige. Vi tänkte åka 8-10 februari. Men nu är det såhär, vi båda är studerande och har inte så mycket pengar. Sen har ingen av oss körkort heller.... men finns det några tips på några mysiga ställen?

Jättetacksam för svar! :)

• Svar på tråden Romantisk weekend
  • Nyfiken gul

var nånstans bor ni? 

Annars är tipset att ni bokar kryssning till tex Helsingfors eller liknande. Då har ni bussresa, båtresa och hela paketet i ett och samma.  Hyfsat billigt är det också. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Funfairs
    Nyfiken gul skrev 2012-12-30 22:14:53 följande:
    var nånstans bor ni? 

Annars är tipset att ni bokar kryssning till tex Helsingfors eller liknande. Då har ni bussresa, båtresa och hela paketet i ett och samma.  Hyfsat billigt är det också. 

Vi bor i Sthlm! Haha problemet är att jag blir åksjuk :s
  • Funfairs
    YummyMami skrev 2012-12-30 22:28:11 följande:
    Hotell är inte så dyrt faktiskt, så buss till grannstaden och sen hotell. 

Jo.. men vi funderar på någon mysig liten ort men Google ger inte så mycket info tyvärr
  • MissBoring

Ta tåget till Sundsvall. Mysig innerstad att gå omkring i. Södra berget har ett spa hotell, annars finns det vanliga hotell nere i stan. På Norra berget kan man gå till utkikstornet och speja ut över stan eller ta en fika i nått av dom mysiga caféerna efter en promenad där uppe

• Funfairs
    MissBoring skrev 2012-12-31 00:59:44 följande:
    Ta tåget till Sundsvall. Mysig innerstad att gå omkring i. Södra berget har ett spa hotell, annars finns det vanliga hotell nere i stan. På Norra berget kan man gå till utkikstornet och speja ut över stan eller ta en fika i nått av dom mysiga caféerna efter en promenad där uppe

Åh, det låter jättemysigt! Tack :D
  • YummyMami
    Funfairs skrev 2012-12-31 02:01:04 följande:
    Åh, det låter jättemysigt! Tack :D

Jag och mannen ska åka dit idag! Bara någon timma bort för oss. Vi har valt billig hotell med dubbelsäng och mesta av pengarna ska vi sätta på restauranger och handla i den så kallade stenstaden. Antar de menar deras shopingcentrum vilket ser ut som skilda butiker utifrån men är sammansätta inne så man behöver inte gå ut och in.
  • YummyMami
    YummyMami skrev 2012-12-31 08:08:44 följande:
    Jag och mannen ska åka dit idag! Bara någon timma bort för oss. Vi har valt billig hotell med dubbelsäng och mesta av pengarna ska vi sätta på restauranger och handla i den så kallade stenstaden. Antar de menar deras shopingcentrum vilket ser ut som skilda butiker utifrån men är sammansätta inne så man behöver inte gå ut och in.

obs obs obs! Jag är Åksjuk, tar bussen för 2000 eller 3000 Åker mellan Gävle och Sundsvall och Åksjukpiller hjälper INTE! Förresten, Gävle och Hudiksvall är ytterligare två väldigt fina städer.

Alla tre är finast på sommaren.
  • Funfairs
    YummyMami skrev 2012-12-31 08:13:54 följande:
    obs obs obs! Jag är Åksjuk, tar bussen för 2000 eller 3000 Åker mellan Gävle och Sundsvall och Åksjukpiller hjälper INTE! Förresten, Gävle och Hudiksvall är ytterligare två väldigt fina städer.

Alla tre är finast på sommaren.

Okej, vad heter hotellet ni ska bo på då? Så vi kan kolla upp det osv :)
  • Funfairs
    YummyMami skrev 2012-12-31 20:59:09 följande:
    Comfort hotell, ta inte den. Sängen låter Fan så fort man andas, sex är som bara glömma! Folk lär slå på dörren ifall man... Haha!

Haha, det var den romantiska weekend!;)
Svar på tråden Romantisk weekend