• Varför

Katten är som en hund

Min katt är väldigt ovanlig på många sätt. Säger alla som träffat på honom, även de som är vana med katt.

Innekatt, hane, kastrerad, 6 år.

Är det vanligt att dessa katter blir som hundar?

Vet inte vad han är för ras då jag köpte honom på katthem. Har haft honom i lite mer än 5 år, men jag tror att han är en blandning mellan skogskatt och main coon.

( ?!? )
  • Svar på tråden Katten är som en hund
  • sweetcandy

På vilket sätt är han som en hund?

Ena min katt brukar aportera leksaker, och hon kommer alltid springandes och möter upp en vid dörren när man kommer hem, kommer även springandes när man ropar på henne :)

• Varför

Dels att han följer efter mig överallt jag går, även när vi är ute och han går i koppel.

Han hämtar leksaker som jag kastar ( som apport ) och kommer tillbaka med dom i munnen. Händer inte ofta, men det har hänt.

Han kommer alltid när jag ropar på honom, aldrig när någon annan ropar.

Han svarar när jag pratar med honom ibland, då tittar han på mig med huvudet lite på sne och så svarar han.

• Yomän

Låter som en helt vanlig katt...

Inget av det du räknade upp är särskilt unikt, även om det säkert gör din katt väldigt speciell för just dig!

• Whitetrash86

Har hona och hane. Kastrerade och 5år.

Min hankatt följer mig så gott som överallt.
    Båda mina katter kommer när jag ropar, oftast inte när någon annan gör det.
    Han katten sitter oftast vid ytterdörren och väntar när man varit borta längre tid.
    Båda väntar snällt när blötmaten läggs upp.
    Hankatten svarar när man pratar.
    Hankatten ger vacker tass för godis.

Mammas hankatt leker alltid apport, om ingen vill leka med honom gör han det själv genom att släppa lekbollen från trappen =D  

• bodimit

Jag har två kastrerade hankatter p¨å ett år nu bröder. Kan man säga att de är som hundar njae. men andra kanske skulle unna tro det. när jag är ute o promenerar med andra hundar (jag passar hundar) Så brukar de följa med på promenaden (utan koppel iofs)  De kan sitt om man ska ge dem godis eller så. apportera kan de inte men andra katter jag haft förr har kunnat det. Det är individuellt hur djuren beter sig. Men en katt är en katt helt enkelt. inte en hund. Det är ju samma som att säga att hunden är en bebis. bara för att man "tror" att den är det.
    Men det är ju klart att det är roligt när de gör det där lilla extra som inte andras gör lika ofta. 

• tilj75

Låter som en vanlig katt. Jag har oxå haft en katt som hämtade apport. Det var typ det bästa hon visste. Om man inte lekte med henne så puttade hon själv ner bollen ner för trappan och sprang efter och hämtade upp den, om och om igen.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • sweetcandy
    Whitetrash86 skrev 2012-12-30 22:16:56 följande:
    Har hona och hane. Kastrerade och 5år.

Min hankatt följer mig så gott som överallt.
    Båda mina katter kommer när jag ropar, oftast inte när någon annan gör det.
    Han katten sitter oftast vid ytterdörren och väntar när man varit borta längre tid.
    Båda väntar snällt när blötmaten läggs upp.
    Hankatten svarar när man pratar.
    Hankatten ger vacker tass för godis.

Mammas hankatt leker alltid apport, om ingen vill leka med honom gör han det själv genom att släppa lekbollen från trappen =D  
    Det sista där brukar min kisse också göra :) Så gulligt! :)
  • viseversa

Våran katt kan sitt,vacker tass,ligg,rulla runt och varsågod. Han är inte rädd för vatten och går bra i koppel. Men han är likförbannat en katt!

Svar på tråden Katten är som en hund