• Tigerbalsam

tips på fina ramsor att säga till barnet

Har ni tips på någon fin ramsa, mening, berättelse eller liknande att säga till sitt barn tex vid läggdags? T ex "god natt min skatt, jag är så glad att du finns min prins" eller som nannyn i the help säger nåt i stil med "you is kind, you is smart, you is important" (ja, hon säger is ) Gärna som handlar om att barnet är älskat, värdefullt etc.

• Svar på tråden tips på fina ramsor att säga till barnet
  • Jul

Jag körde en rip off och översatte nannyns till svenska, korrigerade grammatiken och la till de värderingar som känns extra viktiga för min dotter. Och det funkar toppen. Dottern uppskattar både att höra ramsan och att säga den till andra.

~*rabiat*~
  • Lady Gaga

♪♫♪Lillan ska sova, sova så snäll,
    Annars kan hända, lillan får smäll. ♪♫♪

Silence! I KEEL you!
  • Ojsan

När jag var liten brukade mina föräldrar berätta en historia om ett troll med ett fånigt namn. De hade ingen skriven berättelse utan berättade utifrån fantasin och lät även mig vara delaktig i handlingen, så det blev en ny historia med nya upptåg varje kväll.

• Frontline
    Lady Gaga skrev 2012-12-31 00:26:05 följande:
    ♪♫♪Lillan ska sova, sova så snäll,
    Annars kan hända, lillan får smäll. ♪♫♪
    HAHAHA

Annars duger det med godnatt sov gott älskar dig....
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • MsHera

I love you forever, I like you for always, as long as Im living my baby you'll be.

• LilaRos

Sweet dreams sleep tight i love you good night

Sonen har en tavla med den ramsan, eller vad man ska kala det.

• Kråkakråka

Jag kär med gonatt gonatt min skatt sov så gott inatt, men efter att jag sett den här tråden kommer jag nog uppgradera. Tack alla!

• Tigerbalsam

Har hört nån som sa en bra sak om barnet för varje finger vid nattningen. Dvs tio saker om man har normalmånga fingrar. Lite mycket att hissa på varje kväll, men fint.

Svar på tråden tips på fina ramsor att säga till barnet