vad tycker ni
Har en liten flicka med downs som är två år. hon har en äldre syster som är fyra år som har fått stryka lite på foten för sin lilla syster. min lilla flicka kräver mycket träning och jag vill försöka ge henne allt jag kan men det gör att min tid inte riktigt räcker till för min äldsta..
Jag och min man har pratat och kommit fram till att vi kanske ska anställa en barnflicka några förmiddagar i veckan som helt är inriktad på min handikappade lilla tjej och hennes läs och lekträning samt sjukgymnastik. jag kommer vara hemma samtidigt men tänker då viga den tiden åt min äldsta dotter och ta med henne ut och rida och leka och vara helt med henne... tror ni att det är en dum ide att blanda in utomstående på det viset?
JAg vill ju ge båda de bästa av världar och jag kan inte klona mig själv. På detta viset tänkte jag att båda kunde få det de behöver...
vad tycker ni? VAd betalar man en barnflicka i timmen? vi tänkte anställa henne privat och ej gå igenom fk. har kontakt med en kvinna som själv har äldre barn med funktionshinder och vet vad det handlar om och som jobbar extra med detta...