• EmmaJ87

7 månaders son som inte vill sova på natten

Hejsan tänkte kolla om det är fler som har samma problem som vi. Vi har en son på 7 månader som gallskriker när han ska sova. Det har hållt på i ca 4-5 veckor innan kunde han somna kanske runt 22-23 på kvällen och sova iaf till kl 8 på morgonen. Kan det vara någon fas? Han verkar inte ha ont någon stans har ingen feber. Har mina aningar om att tänder är på g. Han har haft problem med magen sen han föddes han tokvägra att amma vid 2-3 månaders ålder och har sedan dess fått ersättning. Har gått flera dagar i mellan bajsning men BVC har sagt att det kan va så. Vilket är helt sjukt igentligen då jag läst att dom ska bajsa ca 1 gång om dagen.Han äter plommonpure ca en gång om dagen plus annan barnmat på burk. Så nu bajsar han oftast 1-2 gånger om dagen. Han somnar oftas kring kl 2 på natten sover till kl 6-8 får ersättning då och kan sen sova till kl 13 blir otålig och trött efter några timmar och vilar en stund. Och sen vaknar han och äter och så fortsätter det såhär. När man lägger han skriker han som tusan och så fort han kommer upp i famnen blir han lugn. Han skrattar och är glad när han är vaken. Någon som har något tips på hur man kan vända på dygnet? Och få lite rutiner även hur ni matar era bebisar? Med vänlig hälsning, Emma

• Svar på tråden 7 månaders son som inte vill sova på natten
  • Grrretchen

Det låter som separationsfasen som brukar komma kring 7 mån då bebisen vill ha jättemycket närhet. Googla på det och läs mer! Sedan med att vända på dygnet kan det vara lättast att börja skjuta på allt och göra saker 15 min. tidigare varje dag tills ni tillslut har fått den tid ni vill ha. Måste vara jobbigt att han somnar först kl 2!!! Det kan ju underlätta med fasta rutiner för mat och annat som händer under dagen!

• EmmaJ87

Jag har läst att det finns en sån fas därför jag tänkte om någon hade gått igenom den. Ja det är riktigt jobbigt för han blir ju övertrött och väldigt skrikig när han ska sova. Annars är han glad när vi busar å så

• Neo4ever

Hej..har en son på 7 månader,han brukar somna mellan 2-4 på natten..så har det hållt på sen november då han var sjuk 2 gånger precis ef varan..har försökt med allt för att få honom att somna tidigare,men ingenting funkar eller hjälper..min son skriker å gråter,å han ska alltid bli vaggad till sömns annars så gråter han å skriker för att han inte kan sova å e över trött..han brukar äta ersättning var tredje timma ungefär..sen vaknar han mellan 10-12 å e helt vaken å pigg å glad..tyvärr har jag inga tips då jag testat allt på min son..

• EmmaJ87

Fy ja det låter Inge kul vet två dagar här i december då jag suttit uppe till 7-7.30 på morgonen då våran son vägrat sova. Helt otroligt en annan e ju helt slut tycker våra små sötnosar borde vara det oxå men inte. Idag har det faktiskt fungerat ganska bra då jag och min man spelat lite monopol och vår son sovit till och från. Nu är vi vakna alla tre och Tim verkar övertrött.skriv gärna igen och berätta lite mer hur era dagar så kanske det finns något tips jag kan komma med. Idag har vi möblerat om i sovrummet så jag har Tims spjälsäng intill min sida av sängen hoppas han känner sig mer tillfreds med det kram

• Neo4ever
    EmmaJ87 skrev 2013-01-02 05:09:00 följande:
    Fy ja det låter Inge kul vet två dagar här i december då jag suttit uppe till 7-7.30 på morgonen då våran son vägrat sova. Helt otroligt en annan e ju helt slut tycker våra små sötnosar borde vara det oxå men inte. Idag har det faktiskt fungerat ganska bra då jag och min man spelat lite monopol och vår son sovit till och från. Nu är vi vakna alla tre och Tim verkar övertrött.skriv gärna igen och berätta lite mer hur era dagar så kanske det finns något tips jag kan komma med. Idag har vi möblerat om i sovrummet så jag har Tims spjälsäng intill min sida av sängen hoppas han känner sig mer tillfreds med det kram
    Jovars man blir ju helt slut när man e vaken så mkt,Ja jag tycker oxo dom borde vara trötta,jag e riktigt förvånad över att min son e så pass pigg mitt i natten som han e..kl e nu lite över halv 4 å han e fortfarande uppe å leker,,å jag e jätte trött,sov nästan ingenting under går dagen..lägger jag honom så gall skriker han bara,å nu vill han inte änns somna när jag vaggar honom..känns hopplöst att kunna ändra på dessa lustiga sovanor..hur går det för er nu??kram
  • EmmaJ87

Nä det är Inge kul man vill ju vända på dygnet så man kan lägga sig tidigare på kvällen och gå upp tidigare på morgonen. Jag tror nästan att det är tandköttet som spökar på Tim nu för han är väldigt otålig och har ingen feber eller så. Har din några tänder på g kanske? Igår somna han vid 9 på kvällen och vakna vid tolv sen la jag han igen efter ca 30-50 min och han somna om och vakna vid 9 i morse jätte skönt faktiskt. Och han har precis ätit lite. Nu får vi se om han kan tänka sig att vila lite. Har du fb? Kram

• Neo4ever

Jo han har säkerligen tänder på g,för han biter stenhårt i mina fingrar å dreglar mer än innan,sen e han väldigt grinig..kollade i munnen på honom,han e vit på bägge sidor om dom tänder han redan fått,å sen e det som två små knölar..skönt att din son somnade så pass tidigt igår Glad Min son somnade vi 4 imorse,å har vaknat till å från å vare vaken korta stunder,så själv somnade jag runt halv 9 Rynkar på näsan hoppas det vänder snart..Jo jag har fb,har du? kram

• EmmaJ87

Då kanske det är tandköttet som gör ont då jag heter Emma Jakobsson bor i Uppsala om du ska söka på fb kram

• Neo4ever

ja det kan det ju vara..det fanns flera Emma Jakobsson på facebook..men e det du som fyller 20 december,i så fall vet jag vilken profil som e din  Glad kram

• Neo4ever

Okey Glad då skickar jag en vänförfrågan till dej..jag heter sandra mammi nilsson..

Svar på tråden 7 månaders son som inte vill sova på natten