• Mattemamman

Vill du leka när du går på fest?

Ska ha nyårsnmiddag tillsammans med några andra barnfamiljer. Är det tillräckligt att bara äta, drick, prata ocg lyssna på musik eller ska jag planera in lite underhållning? Vad i såfall? Lekar? Tipspromenad?

Usch, jag får lite prestationsångest. Jag vill ju att de ska tycka att det är en trevlig kväll.

Vad tycker ni? ÄR det kul att leka som vuxen på fest? (det är ingen "supa" fest utan mer en middag med vin till maten...)    

• Svar på tråden Vill du leka när du går på fest?
  • Lena

Fixa nöjen till barnen men känner de vuxna varandra behövs inga lekar men några sällskapsspel att ta fram senare om man vill kan vara trevligt.

• älskarlivet81

Nej, tycker oftast det är svintråkigt med lekar.. Däremot kan det vara skoj att spela lite spel ibland.

• tilj75

Lekar eller spel till barnen så de är nöjda, ladda med några bra filmer. Oftast behövs ingen underhållning för de vuxna tycker jag, brukar bli bra ändå. Annars nåt roligt spel, inget som man ska springa omkring och ha sig.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • SuzR

Jag satte ihop ett musik quizz till min familj på julafton, det var jättekul! Jag valde lite olika musikstilar och hittade på frågor. Hade med några frågor till barnen också.

• cloudberry79

Jag älskar att leka på fest, gärna musiklekar i par eller grupp (beroende på hur stor fest det är).

(M)amma till V -07 och E -12
  • SuzR

Generellt vill jag inte leka på fest, hellre sitta och snacka med vuxna så får barnen leka själva. Men just frågesport har jag vart med om på flera fester eller middagar och det tycker iaf jag är kul!

• Delia

Nej, jag HATAR sånt.

"Nu ska ni läsa vad som står under er tallrik och sen spela den rollen någon gång under middagen". Skjut mig.

• viseversa

NEJ Jag avskyr dessa hurtiga påtvingade lekar alla ska medverka i. har varit på en del fester med lekar och jag avskyr det. Och jag är INTE ensam om att avsky det. Det känns larvigt,påtvingat och onödigt. Är man på fest vill man rata,äta och ha trevligt utan krav att leka fjantiga lekar. 

• viseversa
    viseversa skrev 2012-12-31 11:52:01 följande:
    NEJ Jag avskyr dessa hurtiga påtvingade lekar alla ska medverka i. har varit på en del fester med lekar och jag avskyr det. Och jag är INTE ensam om att avsky det. Det känns larvigt,påtvingat och onödigt. Är man på fest vill man rata,äta och ha trevligt utan krav att leka fjantiga lekar. 
    Vill man PRATA,äta och ha trevligt. inte rata=)
  • RöttÄrSött

Delia: jag gillar sådana saker MEN det ska inte ges till alla gäster samt vara hemligt! Annars fattar ju alla! Förstår inte de som gör som du beskriver, det förstör ju allt...

Min kompis fick ett uppdrag då han skulle ha tics på en fest med många nya ansikten (studentfest). Det han inte visste var att ingen annan fått uppdrag och för att retas så avslöjade aldrig värdarna något utan alla trodde han hade tics många år senare Ja det var studenter och barnsligt men kul Då är uppdragen roliga då majoriteten av gästerna undrar vad som händer och om det är dolda kameran

Musikquiz och lagfrågesport brukar vara mest poppis på våra fester, gärna blandade frågor så barnen och vuxna är i samma lag (bara tävlingsinriktade farbror Göran kan låta barnen svara på uppenbara barnfrågor ). Med lagtävlingar kan alla delta i den mån de vill, om man inte vill sjunga så behöver man inte osv. Blanda gärna lagen så alla inte känner varandra

Svar på tråden Vill du leka när du går på fest?