• star67

Tips på hur gör ni på resturang med 3 barn??

Vi vågar inte gå på resturang med barnen, föra vecka vi var på Ikea och skulle barnen äta men sonen 4 år ville ha saft först och sen han vilje ha något annat som inte fanns där och se gallskrik han utan att sluta min man bli jätte arg och tog honom till bilen men sen där frågade honom om han vill äta och han sa ja fick komma tillbacka och äta.

men att gå till lite finare resturanger vi vågar inte den minsta 2 år sitter inte stilla.

undrar hur brukar ni göra ute med 3 barn? 

• Svar på tråden Tips på hur gör ni på resturang med 3 barn??
  • Queenie70

Bortkastade pengar att gå på riktig restaurang med så små barn. Så jag avstår helt. Ikea och donken på sin höjd.

• gosegrisen
    Queenie70 skrev 2012-12-31 13:36:59 följande:
    Bortkastade pengar att gå på riktig restaurang med så små barn. Så jag avstår helt. Ikea och donken på sin höjd.
    Håller helt med. Inte kul för barnen att behöva sitta still och vara tysta på en fin restaurang, och inte kul för föräldrar eller omgivning om barnen blir griniga och uttråkade. Låt det vänta några år Glad
  • star67

men är det så med alla bran eller är det bara våra så?? jag ser på ikea barn sitter och äter sin mat vår barn har varit matvägra från början. ja kanske vi får vänta då eller passa på gå utan barn.

• Queenie70

Då har du inte sett min unge helt uppenbart.

• En blå giraff

Skulle helt enkelt aldrig gå på en finare restaurang med små barn oavsett om det är 1,2 eller 3 stycken. Bättre att äta hemma om barnen är så små att de inte kan sitta still eller uppföra sig.

• Kina79

Vi går ofta på restaurang med våra barn och har alltid gjort.
    Nu är de snart 9, 6½ och 2½ år gamla och de fixar det galant! Visst man kan ju inte sitta i timmavis, men ett tag går bra.
    Jag tror att det (som så mycket annat) blir mycket lättare om man gör det regelbundet, så barnen vet hur det funkar och vad som förväntas av dem.

Men man känner ju sina egna barn bäst. Fixar de inte det, stanna hemma eller gå ut bara vuxna.

Annars, ta med målarbok, nån klubba, iPad eller annat som man kan ge när barnet ätit maten utan att ha stört andra.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • Dixie

Våra barn ( 7, 5 och 1 år) har fått följa med på restaurang från de var små och är vana vid det - i- pad eller liknande är bra tidsfördriv om de tycker det blir långtråkigt.

• Sommar08

Hej vi går ofta på restauranger och fungerar oftast jätte bra :) Var väl förberedd förklara lungt och sansat för barnen någon dag innan( upprepa gärna ) innan ni går in vad som händer om dom gör olika saker tex börjar dom att skrika så får dom gå ut och inte gå in igen ! Va konsekvent ! Våra barn är 12 , 8 och 4 x 4 år och en 2 åring Vi förbereder oss med någon ritsak eller liknande till dom mindre ( dom större har ds spel ) stressa inte ta det lungt är det viktigaste försök vara förutseende för problem med dina barn tänk innan hur skall jag göra om detta uppstår? Vill dom inte äta upp får man kanske vara bered på att inte ta den fajten just den dagen Nu är det lägg dags här hemma lycka till ...

Svar på tråden Tips på hur gör ni på resturang med 3 barn??