Ensam på nyår pga bråk
Hej allesaman.
Här sitter jag helt ensam hemma i min lägenhet som jag delar med en underbar sambo som jag ska få barn med i augusti. Vi är glada över barnet, speciellt min sambo han är så överlycklig. Riktigt kul att se honom så förväntansfull och glad. Jag är 27 och han är 29, vårt första barn och jag är i vecka 7.
Idag hade vi ett jättelarvigt bråk. Både han och jag är korta i stubinen, men han är extrem pga ADHD och blir han arg så smäller han i skåpsluckor och har sönder grejer i ren frustration och då blir jag ledsen och vill inte umgås med honom utan istället vara själv. Vi hade sett fram emot att fira nyår tillsammans hos ett par vänner till honom som är supermysiga och trevliga. Nu åkte han till dom själv och vi slängde ur oss det ena och det andra precis innan han smällde igen ytterdörren. Jag såg i hans ögon att han var riktigt ledsen egentligen, och jag blir så ledsen av att se honom ledsen.
Tre minuter efter att han gått får jag SMS från honom, som alltid när vi bråkat och han gett sig av. Där skriver han förlåt och han ska bättra sig och att han älskar mig över allt annat och han vill att vi blir vänner igen.
Han är verkligen underbar och kärleksfull men det där ADHD-beteendet är inte kul. Han skrev nyss att han ska börja ta sina damp-piller igen för det har blivit värre på sistone. Jag tror det är för att han blivit mer känslosam sedan vi fick reda på graviditeten. Hursomhelst. Jag vet inte om det är så bra att han tar några piller. Jag tycker det är lite obehagligt att han ska ta piller, jag vill hellre att han ska lära sig kontrollera sin känslor när han blir arg. Det är lätt att bara ta piller när man har problem, men han ska faktiskt bli pappa med allt tufft det innebär rent känslomässigt att hantera genom livet.
Tänker jag rätt? Har jag fel?