• Anonym (dumpad)

Någon mer här inne som nyss blivit dumpad?

Fick reda på av min sambo på annandagen att han ville gå isär, så just nu befinner man sig i chock,tvivel,förnekelse,ilska ja alla känslor som finns tror jag =(

Vi har barn ihop som är ganske små, så är ju en hel del tankar o funderingar. Jag försöker göra allt för att det inte ska vara något bråk,att vi ska kunna samarbeta, men går sisådär =(

Någon mer som befinner sig i samma sits? som vill prata med någon som befinner sig på samma plats i livet just nu?

• Svar på tråden Någon mer här inne som nyss blivit dumpad?
  • Anonym

Men vad får en människa att komma ut med de glada nyheterna gällande önskemål om skilsmässa på en annandag??

• Anonym (dumpad)
    Anonym skrev 2012-12-31 21:02:05 följande:
    Men vad får en människa att komma ut med de glada nyheterna gällande önskemål om skilsmässa på en annandag??

Ja du, inte vet jag =( så inte har det varit roliga mellandagar inte, och gott nytt år? vadå gott liksom?
  • Anonym (Liknande)

Jag blev dumpad nu i början av december en vecka innan våran 8 årsdag! Vi har en 3åring o så är jag gravid i v.34. Försöker också hålla sams men de är inte lätt! O han har redan hittat en ny!

• Anonym (Jag oxå)

Jag befinner mig i samma sits.

Fick beskedet av sambon i början av December och sedan dess har livet varit mer eller mindre ett helvete.

Varje gång vi försöker prata om hur vi ska ha barnet blir det storbråk. Ska försöka boka tid på familjerätten så att de kan hjälpa oss.

Sen är ju livet inte lättare av alla dessa känslor man har inom sig. Kärlek, ilska, förhoppningar, besvikelse, chock...

• Anonym (vadhände?)

Vi är tydligen några stycken som haft en tuff jul.
    Jag vill skicka lite kramar till er samtidigt som jag försöker krama om mej själv.
    Efter att min man nu stax före jul bestämt om skiljsmässa har jag också en massa
    känslor som snurrar runt.  Ångest, ilska, sorg och mycket rädsla.
    Känner mej mest som överkörd av tåget.
    Försökte nyss sova midddag och lyssna på radion. Helt plötsligt lite skönt halvsovande ser jag en bild framför
    mej med min man som åker förbi i en bil han tittar på mej och ler. Han är på väg till ett nytt liv och här står jag kvar och  skakar av rädsla. 

• Anonym (dumpad)

Vad tråkigt att vi är fler som befinner oss i samma sits =(
    här har dte varit väldigt turbulent... som jag skrev tidigare så har han ju sagt att han älskar mig och att det ev kan bli något sen när han har hittat sig själv, men efter att ha haft en underbar natt... då blir han helt kall och säger att det är över =( så han kommer ev flytta nu den 15 januari.. och plocka med sig det som är "hans", så i mitten på månaden så ska jag dels ha råd att försörja barnen på heltid, ska ha råd att köpa köksbord,90 säng och en våningssäng... YES! eller inte =( fan vad jag ångrar att jag har hjälpt till att betala hans skulder, istället för att ta mina egna =/ blir hårdamortering framöver!

imorn blir det f-kassan för att kolla upp hur det blir med underhållsstöd etc... men dom har väll säkert brytdatum den 1 varje månad, och inte från den 15e när det gäller sådana saker

• Anonym (dumpad)
    Anonym (Jag oxå) skrev 2013-01-01 11:56:29 följande:
    Jag befinner mig i samma sits.
    Fick beskedet av sambon i början av December och sedan dess har livet varit mer eller mindre ett helvete.

Varje gång vi försöker prata om hur vi ska ha barnet blir det storbråk. Ska försöka boka tid på familjerätten så att de kan hjälpa oss.

Sen är ju livet inte lättare av alla dessa känslor man har inom sig. Kärlek, ilska, förhoppningar, besvikelse, chock...

låter precis som mig, har bokat in en tid på fr för samarbetssamtal, men är en kötid på 6-8 veckor, och han flyttar ju ev om 2...
  • Anonym (Sabina)

Blev dumpad dagen innan nyårsafton. Vi har bara varit ett par sedan i somras men det var en väldigt stark förälskelse och det känns väldig tungt just nu... Kram på er alla!

• Jonis81

Min man talade om på nyårsafton att han vill skiljas. Nu kom det också fram att han träffat en annan, en kompis till mig! Vi har två barn den äldsta är 6,5 år och i morgon ska vi berätta att vi ska skiljas. Den yngsta är 12 veckor! Han träffade henne redan när jag var gravid. Jag är liksom ni som skriver, arg, ledsen, besviken, sviken, lever i förnekelse. Grinar tills tårarna tar slut... Detta var inte vad jag ville, han var mitt livs stora kärlek! Nu ska jag flytta till eget boende, hur ska jag ha råd? Är ju mammaledig... Fy vad livet är svårt och orättvist ibland! Kram till er alla som är i samma sits!

Svar på tråden Någon mer här inne som nyss blivit dumpad?