• Anonym

har en böjbar feberternometer från apoteket hjärtat. men hur fan gör man?

Fick en böjbar febertermometer i julklapp. Från apoteket hjärtat. Jag trodde den var till munnen. Men det står att jag har 32 grader. Det kan givetvis inte stämma. Så jag undrar om man ska ha den någon annanstans. Det står inte ens på bipacksedeln. Snälla svara om ni vet. Då jag har långt till sjukhuset och vill kunna ta min temp här hemma.

• Svar på tråden har en böjbar feberternometer från apoteket hjärtat. men hur fan gör man?
  • Mitjka

Jag kollade på just en sådan häromdagen, och då stod det att man kunde använda den både analt, oralt och under armen. Bara att välja alltså.. Haha.
    Och att den hade kort mätningstid, (10sek).

Har själv funderat på en sådan men då vill man ju att dom ska funka :/
    Den var en utav dom "billigare" varianterna, men tyckte det verkade bra med böjbar framdel och just kort mätningstid.
    Men nu vet jag inte.. :/
    Har du fått igång den än?

• Anonym (Armhålan)

På en del varianter av termometrar ska man lägga till grader om man tar i armhålan. Hur mycket vet jag ej men det kan nog variera.

• Scream2

UNDER tungan och med stängd mun!

• Lajkie

Precis, undrar detsamma som scream.. Har du den under tungan med stängd mun... Inte bara köra in den i munnen.

• Lajkie

Precis, undrar detsamma som scream.. Har du den under tungan med stängd mun... Inte bara köra in den i munnen.

• Mitjka

Jag har köpt samma termometer nu till min baby och den är till för rumpan! :P

• plastkotte

Jag köpte den termometern till dottern iförrgår, står tydligt i instruktionerna att man kan använda den i munnen, armhålan eller analt. Så den är inte alls till för att endast användas analt som vissa skrivit. Jag använde den i munnen på dottern och den visade korrekt. Men som sagt under tungan med stängd mun. Dessutom funkar den bäst om du sätter den på plats först och därefter sätter på den, sen väntar du tills den piper.

• Mitjka

Jag teater först under armhålan både på mig och bebis, och fick runt 35 grader hela tiden. Ringde till Apoteket som sa att det var till för stjärten. Väl där funkade den jätte bra iaf..

Svar på tråden har en böjbar feberternometer från apoteket hjärtat. men hur fan gör man?