• shabano

dålig relation med min man

Är det någon som känner igen min situation?
    Jag har en tråkig man som sitar fram för dator alltid när han är hemma, så vi har aldrig roligt tillsammans, han är bara 35 år men han känner sig mätt från livet o han tycker att sitta hemma fram för sin dator är det bästa som finns. Själv också tycker om att vara hemma rätt ofta men ändå ha roligt tillsammans med manen och barnen, jag vill att vi ska prata om roliga saker och kolla på tv osv, men det blir nästan aldrig så utan varje gång vi är lediga eller slutar tidigt från jobbet så bråkar vi o blir sura på varandra, men min man tycker att vi har inte alls problem och vill inte prata med mig om sånt.
    Jag mår jätte dålig har sagt det till min man ett par gångar men han skiter i och tycker det är inget fel på mig.
    Vet inte vad jag ska göra,,,funderar på skilja på,,eller??????

• Svar på tråden dålig relation med min man
  • shabano

Jag satt ensam med barnen på Nyårsafton för att jag o min dumma man bråkade så han la sig redan kl.20 och ville inte prata med oss,,,ska man förlåta en son dum man som förstörde hela nyåret för mig?????

• shabano

Ju han är tråkig o vill aldrig vara med mig som ett par det känns som han är gift med sin dator

• cattitude

Baraa du kan avgöra om du känner dig lycklig eller ej men ii mina öron låter det som ni måste sätta er ner och fråga varandra vad ni vill med ert äktenskap, liv och allt vad det innebär.

du ska inte behöva leva med nån som inte uppskattar dig och värdesätter ert liv som familj [f6815190][quote-nick]shabano skrev 2013-01-01 13:12:20 följande:[/quote-nick]Jag satt ensam med barnen på Nyårsafton för att jag o min dumma man bråkade så han la sig redan kl.20 och ville inte prata med oss,,,ska man förlåta en son dum man som förstörde hela nyåret för mig?????[/quote]

• shabano

Jag är ensam här i Sverige så det enda jag har är min man och våra 2 barn,,jag är väldigt deprimerad och det känns som jag behöver hjälp men min man tycker inte det,,orkar inte med detta o vet ej vad jag ska göra,,,,

• Flickan och kråkan
    shabano skrev 2013-01-01 13:25:34 följande:
    Jag är ensam här i Sverige så det enda jag har är min man och våra 2 barn,,jag är väldigt deprimerad och det känns som jag behöver hjälp men min man tycker inte det,,orkar inte med detta o vet ej vad jag ska göra,,,,
    Jag tycker att det låter som ni behöver lite samtalshjälp. Om du skulle ta initiativ till detta och ordna tid skulle din man motsätta sig detta om du ärligt berättade för honom hur du känner.....utan att anklaga honom? När man skuldbelägger den andre så sätter han/hon ofta per automatik upp skyddsbarriärer. Om du berätta vad du skulle vilja och behöver istället för vad han gör fel vad händer då?
  • shabano

Problemet med honom är att han pratar aldrig när vi bråkar o blir sura .....det är det som gör mig mest agrgggggggggggggggggggggggggggg dumma manen vill ej prata

• Flickan och kråkan
    shabano skrev 2013-01-01 13:29:26 följande:
    Problemet med honom är att han pratar aldrig när vi bråkar o blir sura .....det är det som gör mig mest agrgggggggggggggggggggggggggggg dumma manen vill ej prata
    Det är ganska få som samtalar på ett bra sätt när man bråkar eller är sur. Fungerar inte med barn och inte med vuxna heller. Det är sådant man ska prata om när man inte är arg och irriterad.
  • shabano

Var kan man bocka bra familj samtal??? det känns som min man behöver det

• Flickan och kråkan

Ofta har kommunen någon form av familjerådgivning. Så här ser det t.ex. ut i vår kommun:
    www.molndal.se/medborgare/omsorgochhjalp/familjbarnochungdom/stodtillfamiljen/familjeradgivning.4.47315bb7131d8f123cf800012609.html

Sedan kan du alltid vända dig VC eller BVC (vet inte hur stora barn ni har). Jag skulle tro att du skulle få bra råd om vart du kan vända dig bara genom att ringa sjukrådgivningen på 1177. De kan med största sannolikhet hänvisa de vidare.

Lycka till! 

• shabano

Tack snälla du,, hoppas jag kan fixa det annars orkar jag inte mer;((( och funderar på prata med hans familj men jag vet inte om det är en bra idie???

Våra barn är 3 och 5

Svar på tråden dålig relation med min man