• Pärlan80

Klä kökssoffa med textilvaxduk?

Jag håller på att renovera en gammal kökssoffa. Målningen är färdig och nu ska jag stoppa om sittdynan. Har funderat på att klä in dynan med textilvaxduk så att den blir lättare hålla ren då barn finns i hemmet. Någon som har erfarenhet av om det fungerar?

• Svar på tråden Klä kökssoffa med textilvaxduk?
  • tilj75

Jag har klätt mina stolar med textilvaxduk, helt underbart att bara kunna torka bort allt spill!
    Första dagen med omklädda stolar så spillde en av ungarna ett helt glas mjölk på stolen, bara att torka. Tänk om det varit vanligt tyg =)

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • MrsMurphy

Jag har gjort det på en hemmasnickrad bänk I hallen. Fungerar alldeles ypperligt! Perfekt under småbarnsår och ska göra med vanligt tyg när barn blivit större.

• Ann Lee

Funkar superbra. Jag har inte använt den billigaste blanka varianten, för jag tänkte att det blir svettigt för baken. Jag använde en som är lite textil-lik. 
    Såhär ser min ut:

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Pärlan80

Tack för alla svar! Nu har jag beställt textilvaxduk på nätet. Hoppas den motsvarar mina förväntningar.

Svar på tråden Klä kökssoffa med textilvaxduk?