• Anonym (Korkskallen)

Tvätten är kall när den plockas ur maskinen. Rätt eller fel?

Här kommer en oerhört korkad fråga. När jag plockar ut tvätten ur maskinen är tvätten iskall. Sköljer maskinen med kallvatten eller är den trasig och inte värmer upp vattnet. Och hur vet jag det? Japp, en dum frågan, jag vet!

• Svar på tråden Tvätten är kall när den plockas ur maskinen. Rätt eller fel?
  • Anonym (Korkskallen)
    Baby Firefly skrev 2013-01-01 16:59:06 följande:
    Den sköljer med kallvatten. Det tror jag att alla maskiner gör. 

Du försår varför jag var anonym va Tack förresten!
  • Baby Firefly
    Anonym (Korkskallen) skrev 2013-01-01 17:01:35 följande:

Äh, inget å skämmes för Det var så lite så.
  • Colisa

Min tvätt är då inte iskall när jag plockar ut den, inte direkt varm heller men småljummen/rumstempererad ungefär. Inte som om jag tvättat i bara kallvatten. Men det kanske är olika beroende på maskin och sånt, vad vet jag.

Om det är en frontmatad maskin kanske du kan känna på glaset i luckan om det känns varmare mitt i tvättprogrammet? Då borde det ju vara lite varmt om det blir översköljt med varmvatten, så det skulle kunna vara en ledtråd, menar jag.

• Anonym (Korkskallen)
    Colisa skrev 2013-01-01 17:10:55 följande:
    Min tvätt är då inte iskall när jag plockar ut den, inte direkt varm heller men småljummen/rumstempererad ungefär. Inte som om jag tvättat i bara kallvatten. Men det kanske är olika beroende på maskin och sånt, vad vet jag.

Om det är en frontmatad maskin kanske du kan känna på glaset i luckan om det känns varmare mitt i tvättprogrammet? Då borde det ju vara lite varmt om det blir översköljt med varmvatten, så det skulle kunna vara en ledtråd, menar jag.
    Det ska jag nog göra nästa gång. Nu har jag ingen plats att torka på mer så jag får vänta till morgondagen
  • OupaOupa

Kör jag i 95 grader känns tvätten varm om jag tar den direkt efter avslutat program. Kall om jag kör 40 grader. 

• Anonym (:-))
    Anonym (Korkskallen) skrev 2013-01-01 17:01:35 följande:

Jag har sett exakt samma fråga i en tråd här för ett tag sedan, så du är i alla fall inte ensam.
    OupaOupa skrev 2013-01-01 17:16:02 följande:
    Kör jag i 95 grader känns tvätten varm om jag tar den direkt efter avslutat program. Kall om jag kör 40 grader. 
    Precis så är det med vår tvättmaskin också. Och det känns ju rätt logiskt att det blir så.

• Anonym (Korkskallen)
    Anonym ( ) skrev 2013-01-01 17:22:49 följande:
    Jag har sett exakt samma fråga i en tråd här för ett tag sedan, så du är i alla fall inte ensam.

Precis så är det med vår tvättmaskin också. Och det känns ju rätt logiskt att det blir så.

Och nu körde jag en 40-maskin. Kanske helt logiskt alltså. Tvätten är i alla fall ren och fin
  • mrsStatham
    Anonym (Korkskallen) skrev 2013-01-01 17:29:27 följande:
    Och nu körde jag en 40-maskin. Kanske helt logiskt alltså. Tvätten är i alla fall ren och fin
    Det säger ju sig själv att tvätt som tvättats i 30 grader är kallare än en tvätt som tvättats i 95 grader.
    Förutsatt att man tar ut den direkt när maskinen är färdig då alltså och inte morgonen efter. 
    Bara två saker är oändliga
Svar på tråden Tvätten är kall när den plockas ur maskinen. Rätt eller fel?