• JG30

Kär i manlig kollega

Är en homosexuell kille som inte varit öppen så länge med min sexualitet. Av olika orsaker har jag valt att inte vara öppen på jobbet. Det är bara några få där som vet. Har inte upplevt att jag måste sjunga ut det budskapet. De som frågar får ett ärligt svar.

Har känt en manlig kollega ett tag och alltid varit attraherad till honom. Han har inte jobbat på samma arbetsplats, men inom samma företag. Sedan någon månad har han fått ny tjänst och börjat på min arbetsplats. Vi kommer mycket bra överens och mina känslor har bara blivit tydligare och tydligare. Drömmer till och med om honom på nätterna och tänker på honom en hel del.

Jag är väldigt osäker på vad han känner och vad hans läggning är. Under den tid vi har känt varandra har han inte haft någon relation alls, om nu det betyder något.  Letar jag signaler på om hur han uppfattar saker och ting, intressen osv så stämmer en del (om man nu ska vara fördomsfull) men andra saker gör mig mycket osäker. Kollegor som jag är förtrolig med är helt säker på att han är bög och undrar när han ska komma ut...

Känner mer och mer att jag måste berätta för honom om vad jag känner. Men är samtidigt "livrädd" för att göra det. Dels blottar jag mig helt för honom och är rädd för att han ska reagera konstigt och kanske helt ta avstånd. Men frågar jag inte får jag heller aldrig veta vad han känner.

Vi ska på en gemensam fest i början av januari. Har funderat på om det kan vara ett bra tillfälle?

Snälla, jag behöver lite tips och idéer samt stöttning i frågan om hur jag ska göra och om ni har varit i liknande situationer - hur gick det och hur gjorde ni?

• Svar på tråden Kär i manlig kollega
  • The Seeker

Du kan passa på att prata lite med honom på festen och fråga vilka böcker och tidningar han läser och samtidigt berätta att du läser tidningen QX. Vet han vad det är för tidning kanske han hänger på i samtalet och avslöjar sin läggning. Jag hoppas för din skull att han är homo eller bisexuell Glad

Lycka till och Gott Nytt År !!

• Klotjohan

Vet inte om du har varit nyfiken och kollat på Qruiser om han är medlem där? Du kan ju börja med att antyda eller berätta om din läggning innan du går in på att du har känslor för honom. 

• Anonym (Flatan)

Hej!
    Jag är i samma situation som dig, fast att jag nyligen kommit ut som lesbisk och har i över ett år varit kär i min kvinnliga kollega som är gift med en man. Att hon är gift med en man borde ju avskräcka mig, men det är nåt med hennes blickar som gör att jag tror hon är intresserad av mig också.

Jag har bjudit ut henne på krogen och väntar spänt på vad som ska hända då. Jag tänker försöka behålla en längre ögonkontakt med henne än vad som är brukligt vänner emellan. Följer hon med på det tåget så tänker jag fråga henne om hon också känner av kemin mellan oss. Hoppas hoppas

Det är idiotiskt att ens tänka tanken på att inleda något med en kollega, men vad f-n ska man göra då när känslorna är så starka?! Det får bära eller brista, brister det får jag väl byta jobb.

Mina förslag är att försöka lära känna honom, se om det är någon som du kan tänka dig att ha ett förhållande med. Sen kan du luska ut om han är intresserad av att lära känna dig genom att bjuda ut honom och se om han bjuder ut dig. Ögonkontakten är nog också en bra indikator, se om han håller ögonkontakt längre än normalt. Tittar han intresserat och djupt in i dina ögon eller är blicken som vilken blick som helst.

Lycka till!

• Alfred811

Jag är hetero men det spelar nog ingen roll tror jag i sammanhanget, jag har vissa saker som är viktigt för mig i en relation och för att se om kvinnan är intressad eller inte brukar det fungera att prata om saken i allmänhet. För mig låter det: "Jag skulle vilja prova att ha sex och vara dominant, har du provat att vara med en dominant man"? För dig kanske följande mening kan fungera: " Jag är lite intresserad och undrar hur det skulle vara att ha sex med en man, är det något du velat prova?" För att sedan, om han är med på noterna, bli alltmer personlig... Lycka till!

• Anonym (Mr Beee)

...sedan kan ju killar (och tjejer) vara som jag, dvs sexuellt kan jag tända på killar, men inte känslomässigt (iaf inte än....). Det hjälper ju inte ngn som är kär isf..

• pontus1992

kolla om du får en 2meters träff på grindr då du är på jobbet.

Svar på tråden Kär i manlig kollega