• Anonym

När en betydelsefull person säger upp kontakten och allt känns skit...

Vad gör man då? Och hur glömmer man? Har ingen att prata med...

Blev nämligen just "dumpad" av en person som för mig betytt väldigt mycket. För mindre än en vecka sen var allt "perfekt" och nu inget. Hur kan man komma med en sån vändning?

• Svar på tråden När en betydelsefull person säger upp kontakten och allt känns skit...
  • Anonym (euryale)

Men vad var anledningen då?

• Anonym
    Anonym (euryale) skrev 2013-01-01 18:46:21 följande:
    Men vad var anledningen då?
    Vet ej säkert varför... Men var tydligen inte så "givande" längre var en liten förklaring jag fick.
  • Anonym (euryale)
    Anonym skrev 2013-01-01 19:09:11 följande:
    Vet ej säkert varför... Men var tydligen inte så "givande" längre var en liten förklaring jag fick.
    Har du agerat som snuttefilt/psykolog eller plånbok?
    Har du slutat festa och fått barn och "blivit tråkig"?

Eller har denna person bara haft dig som "första reservkompis" och nu har hon träffat några som hon tycker är roligare?

Hur som helst är det inte mycket du kan göra, vem vill ha en vän som ser en som en nödlösning enbart?
  • Anonym
    Anonym (euryale) skrev 2013-01-01 19:19:43 följande:
    Har du agerat som snuttefilt/psykolog eller plånbok?
    Har du slutat festa och fått barn och "blivit tråkig"?

Eller har denna person bara haft dig som "första reservkompis" och nu har hon träffat några som hon tycker är roligare?

Hur som helst är det inte mycket du kan göra, vem vill ha en vän som ser en som en nödlösning enbart?
    Nej på alla. Inget har förändrats vad jag vet. Hon påstod att de varit så här länge (typ september) men varför då bemöda sig med att ge julklapp och gå ut och luncha osv för mindre än en vecka sen?

Jag vet men de känns tungt eftersom de var en av de mest betydelsefulla personer jag haft. Har dessutom bara en kvar men de är inte alls samma relation.
    Jag tycks alltid råka på personer som säger sig och visar sig vara goda men sen bara är falska.
  • Miss Black Rose

Ja hade en relation som jag till slut kände vilken energi tjuv som klagar kränker och inte tar sitt ansvar i relationen , jag hade köpt julklapp och varit snäll knappt sagt ifrån fast hon inte va snäll alla ggr .. Sen kom droppen när hon säger vad jag ska och inte ska göra på jobbet vi arbetar tillfälligt ihop och ja fick psykbryt på henne och blev tom har inget kvar att ge människan inte något alls har inget mer att ge av mitt privat liv , empati eller vänskap till henne o jag vägrar ta nån annans ansvar i en relation vare sig på jobbet eller privat aldrig . jag skulle aldrig kräva , kväva , kränka , förnedra det ska vara kravlöst givande å tagande på ett större plan där förståelse å respekt finns helt naturligt man kan va sig själv , eller låta andra ta mina beslut som inte är nån annans än mina beslut eller ta andras beslut så de slipper ha ett samvete . Vänskap och jobb relationer eller kärleks relationer det krävs empati och ödmjukhet och respekt och inte lägga över ansvaret i relationen på den andre man är två som tar ansvar över sin del . Jag ser nu tydligt vilka som ja funkar med och vilka som inte är så här och mag känslan säger mycket till en när det är fel i relationen den ska man lyssna på . Jag tänker aldrig anpassa mig i en relation för att överleva fast jag mår dåligt i relationen utan man lämnar relationen som inte är bra eller försöker reda ut den men för min del hade beteendet på gått så länge så jag e helt slut men ja försökte prata om det då vi jobbar i hop tillfälligt och om relationen ska kunna funka måste ju bägge ta ansvar för vart det felade och det måste finnas en vilja till förändring att erkänna och reda ut det och det kan ta tid . Hon tog inte sitt ansvar och vi jobbar ifrån varandra mer än nära som ett team som man måste i mitt yrke som jag gör med den jag jobbar med annars . Man kommer varandra nära så mitt jobb kräver en fungerande arbetsrelation . Även fler i min krets å mitt x är exakt lika henne jag sållar i min vänskaps krets vilka är nära vänner och tar hela biten utan att bete sig illa mot mig . Jag har många bekanta som vill ha för ja ger men ja orkar inte med det får inget tillbaka . Så har hellre nära få vänner som ja ger å får som ett kugghjul utan krav å krångel . Man lär sig av livet . Så jag kan förstå när man avslutar plötsligt vill du att hon ska va din vän . Prata med henne försök red ut det går inte det , ja då finns D ju inte så mycket du kan göra.

• Anonym

Mm, jag vet men tycker inte de varit så tokigt. Undrar om de inte finns någon annan orsak? Vist kan jag känna att hon ger mer än jag ger men jag har också nämnt de tidigare och då var de tydligen inget problem. Är så arg och ledsen för att alltid råka på personer som först ger massor med bekräftelse på att allt är bra och sen från ingenstans vill bryta :(

Jag sa att vi kunde väl prata och reda ut och ge de tid men de var tydligen helt över. Saken är att hon gjorde så här tidigare med men då "tog hon tillbaka" mig senare ändå. Jag hoppas verkligen att de är så nu med. Dock verkar de vara värre denna gång. Hon sa att hon var ärlig men jag undrar, de känns som de är nått med mig som är fel och inte i kommunikationen som hon påstått.

• Miss Black Rose

Tänk på vad du vill ha för relation och varför vill du ha den tillbaka , va den verkligen bra relationen , ja försökte å försökte få relationen att funka och de va skit svårt att säga att nej det här känns inte bra det tog två år nästan tills ja orka inget mer hon va så från och till i sitt beteende och känslan att ja visste aldrig vart jag hade henne ena stunden dög man sen inte och kränkte och går förbi gränserna som man borde ha tycker jag . Eftersom just denna relation ä på jobbet så prata jag med enhetschefen och personal handläggaren och många har sett hur hon varit mot mig så det va skönt att få bekräftat min magkänsla , va mycket bättre innan med ordinarie jobb kollega och nära vän som den jag jobbar med annars är . Endel passar bara inte ihop man e som olja och vatten först verkar det bra men sen när en vänskap fördjupas likt en kärleksrelation och blir på ett djupare plan då kanske man inte passar ihop man har ju hur många bekanta som helst men få nära vänner som finns där i vått å torrt utan krav från den andra. Ibland är det svårt att se det först när en vänskap verkar bra ofta har den som " gjort slut " tänkt på det ett tag och funderat tror jag , det gjorde jag .. Ja tänkte hela tiden hur jag skulle lösa relationen så den skulle bli bättre men som jag ser det så kommer den inte att bli det för ingen har sagt ifrån till henne förut enligt henne . Det är en sorg att gå i sär som vänner eller partner , bearbeta tänk tillbaka reflektera o kanske du kommer på vart det fela och gå sen framåt . Man kan inte göra mer än vad man kan man kan bara ta sitt ansvar inte den andra vill inte den finns det inget man kan göra .

Svar på tråden När en betydelsefull person säger upp kontakten och allt känns skit...