Min 3 månders bebis sover dåligt på dagen....
Han vaknar vid 7 ca o ibland somnar han om efter "frukost-flaskan", sen somnar han igen vid - kanske - 11 12, sover i ca 20 minuter, somnar igen vid 18 tiden, o sover då i ca 20 minuter med.
Tiderna är såklart inte exakta, det skiljer någon/några timmar ibland, men detta är nog det mest "normala" tiderna han har.
Nu behöver jag då hjälp med lite saker (som ni kanske förstår )
1: Sov-rutin. När kan jag "hålla han vaken" under dagen? (Alltså självklart inte när han ska sova middag osv) Men på kvällen.
2: Hur i hela friden ska jag få han att somna? Det känns helt omöjligt. Han total-vägrar så länge att ögonen går i kors på han o han blir till slut super-duper ledsen på kvällen vid åtta, så han panik-skriker.
3: Hur ofta "ska" eller snarare är normalt att ett barn på 3 månader sover på dagen?
Bm säger "Mörkt o tyst på natten o ljust o liiite ljud på dagen (ex att tv:n står på eller att han ligger i tv-rummet o vi andra inte viskar o smyger)"
Men det är ju mer när han ska lära sig sova på natten, lära sig skillnad på natt/dag. O det kan han, han sover jätte-bra på natten. Vaknar ibland tre ggr (sällan) men otast en gång, ibland sover han hela natten.
Så jag vet inte hur jag ska göra på dagen när han ska sova, så man kan få in bra rutin även på dagen.
Jag ber om ursäkt om min text är krånglig. Dels skriver jag från surfplattan o dels vet jag inte riktigt hur jag ska formulera mig Men jag hoppas ni kan läsa o förstå hur jag menar.
Kram på er o trevlig fortsättning på 2013