Kris när ny partner glider in i barnens liv
Jag har under julhelgen drabbats av någon typ av kris då mitt ex (sedan 1½ år) presenterat sin nya flickvän för barnen 5 och 7 år gamla. Jag blev jätteglad när jag hörde att exet hittat en ny flickvän då det var jag som valde att skilja mig. Allt kändes roligt och jag var uppriktigt glad över allt som hände tills jag insåg att livet aldrig mer skulle bli detsamma för mig. Exet valde att låta barnen vara ensam med hans nya flickvän några timmar redan andra gången hon träffade dem och jag fattar inte vad som hänt med alla värderingar vi tidigare haft om hur man hanterar saker och ting. Jag tycker allt går alldeles för snabbt nu och jag kan inte tro att det är samma person jag var tillsammans med som nu helt plötsligt lämnar över ansvaret över våra barn till en person som inte känner barnen alls och dessutom kallar mig hysterisk för att jag reagerar över detta.
Kan tillägga att jag sedan en längre tid har en ny partner och vi har gått väldigt långsamt till väga i allt som rör barnen och även för att respektera exet som var galen då jag träffade en ny.
Fattar inte hur jag ska smälta att det helt plötsligt finns en ny "mamma" i barnens liv, är otroligt ledsen och svartsjuk över att hon nu får ta över min roll när barnen är med sin pappa. Finns det någon där ute som har några goda råd? Jag vill ju bara barnens bästa men hade aldrig trott att jag skulle reagera med att bli så här ledsen över allt då jag inte har några känslor för exet mer............ Nog rädd att barnen ska tycka den nya tjejen är roligare, bättre, snällare osv. Har alltid haft ganska dåligt självförtroende.........