• Lilo83

Tips på bra dokumentärer!

Jag är en riktig junkie när det gäller dokumentärer! :) Har du några tips på dokumentärer som verkligen grep tag i dig?

• Svar på tråden Tips på bra dokumentärer!
  • Insanejane77

Jag såg dokumentären "The cove" och den blev jag mycket gripen av. Har du inte sett den så rekommenderar jag den absolut.

• Bong

Har du sett La vida Loca? Om inte, gör det!

Det är en sån där dokumentär där du drar efter andan när den börjar och andas ut först när eftertexterna börjar rulla.

• Kråkakråka

Om du gillar radiodokumentärer kan jag rekommendera tre som jag älskade: pionjärerna i Nordsjön, bibliotekarien (fick pris) samt det perfekta har ett namn.

• Lilo83

Har faktiskt inte sett/hört någon av de tipsen så jag är mycket tacksam! :) Såg nyligen "Searching for Sugar Man" som jag också blev väldigt gripen av!

• Engångspostaren

Palme
    Grizzly Man

är två bra förslag. 

• bradfield

Jag gillar exit though the gift shop. Marjoe är också bra. Bobby Fischer against the world har du säkert sett men det är en bra dokumentär. Om du gillar lite sådär post-imperialistiska saker kan jag rekommendera Darwins Mardröm om fisket av nilaborren i Tanzania. 

• Lilo83
    Engångspostaren skrev 2013-01-06 16:36:27 följande:
    Palme
    Grizzly Man

är två bra förslag. 
    Palme såg jag nu i helgen. Väldigt sevärd :) Tack för det andra tipset!
    bradfield skrev 2013-01-06 16:42:26 följande:
    Jag gillar exit though the gift shop. Marjoe är också bra. Bobby Fischer against the world har du säkert sett men det är en bra dokumentär. Om du gillar lite sådär post-imperialistiska saker kan jag rekommendera Darwins Mardröm om fisket av nilaborren i Tanzania. 
    Faktiskt inte sett någon av dem! :) Men jag har länge haft ögonen på Exit through the gift shop, den ska jag se snarast!

Har annars lite extra koll på "West of Memphis" och "Central park five", längtar tills de släpps i Sverige!

• kunna

Jag såg Grenn summer, den är prisblönat,och är en fantastisk dokumentär film.

Filmen  är i 4 delar.

se

">

• mrsStatham

En film som jag såg idag är byggd som en dokumentär.
    Code Name Geronimo heter den och handlar om Navy Seal Team Six raid mot Bin Laden

Bara två saker är oändliga
Svar på tråden Tips på bra dokumentärer!