Anonym skrev 2013-01-01 22:23:06 följande:
Jag har försökt nå fram till honom också på det sättet, men får aldrig nån respons på att han tar in det jag säger. Börjar undra om han ens kan sätta sig in i andras åsikter och förstå andras känslor!! Han käns som en vägg för det mesta!!
Känner igen mig.... Om vi blir osams blir han defensiv alt aggressiv för att sen gå och lägga sig. Om jag säger att jag behöver prata med honom säger han att jag ska prata med nån väninna eller psykolog. Om jag frågar vad hand problem är svarar han "du!". "Behåll dina tankar för dig själv, jag förstår dig inte och jag vill inte förstå dig" är en annan sak jag får höra ofta.
Han sa att vi kan gå i terapi för att det skall bli bättre och att han kommer att göra allt för att vårt förhållande skall bli bättre- när vi kom därifrån sa han att terapeuten inte hade något att säga till honom och rent ut att han behöver inte ändra sig på något sätt för han vill inte!
Om det är någon som skall ändra på sig är det jag annars kan jag dra.
Skitjobbigt och jag har försökt förklara att jag kan gärna ändra på mig på vissa saker men jag känner mig kvävd av att han inte kan prata med mig på ett mer känslomässigt sätt, han löser mina problem och sen ä det bra. En sak som ställer till det är att han alltid kommer med halvsanningar och när jag får reda på det vill jag prata ut om det - då frågar han antingen om jag söker bråk ("nu igen") alt att jag är dum i huvudet som inte förstod resten själv.....