Någon som har flyttat långt och har tips?
Jag och min sambo ska flytta 110 mil uppåt i landet.
Vi försöker tänka ut hur vi ska komma undan med denna flytt på billigaste och bästa sättet.
Vi hade tänkt att jag skulle flyga upp tillsammans med min mamma som ska komma hit och hjälpa med packning osv + våra 2 barn (2år och 6 månader)
Enligt de flyttfirmor jag har kontaktat (ett fyrtal ungefär) kommer en flytt så långt att gå på mellan 28-35 tusen kronor, vilket är för dyrt i mitt tycke. Jag kan lägga säg 20 tusen högst.
Så de alternativ vi har verkar vara antigen att hyra ett släp eller en lastbil (min sambo har lastbilskort).
Lastbil verkar vara väldigt svårt att få tag på, samt att det inte finns någon "hyr här lämna där" firma som vi har hittat. Och hur som helst så måste vi åka en runda till ändå och hämta bilen som vi ju då måste lämna där vi bor nu.
På släpfronten är det bara thule rental som hyr ut envägssläpar av vad jag har kunnat luska fram, och det största släpet de har är på just under 9 kubik. Känn som det är snudd på omöjligt att få in möblerna från en 77kvm lgh i en 9kubik släpkärra :/
Någon som har flyttat såhär långt, och hur har ni då gjort?
Eller någon som har något bättre alternativ än de jag räknat upp?