• Anonym (Vad händer)

Varför kissar jag på mig ofriviligt? Vad ska jag göra?

Hej se om nån här kan hjälpa mig.

Det börja dagen före julafton så stog jag och diska och kände att jag blev helt blöt och varm så tänkte att detvar för jag spillde vatten.
    Så diska klart.
    Upptäcker då att jag kissat på mig helt ofriviligt.
    Sen natten till Julafton så vakna jag på julaton att hela sängen var blöt och att jag kissa på mig på natten.
    Har kolla och har inte UVI.
    Har hänt 10 tal gånger dag + natt sedan jul.
    Vågar inte gå ut utan att lägga en av barnets blöjor i trosorna.

Vad är det för fel på mig?
    Är det fler som har det så här?

Det börja igentligen lite smått bara på nätterna för ca 2år sen efter att jag fått vårt barn det kom som en komplikation efter förlossningen och då skaffa vi ett madrasskyd från IKEA som heter skydda högt.
    Men så var det lungt att tag.

Är det så att problemen kommit tillbaka?
    Kommer jag få leva med det här?
    Är det fler som börja kissa på sig efter förlossningen?                      

• Svar på tråden Varför kissar jag på mig ofriviligt? Vad ska jag göra?
  • Jodyanna

ring vårdecentralen och be om hjälp... inte skall man behöva kissa på sig, när de finns hjälp att få

• Anonym (Vad händer)

Var på ica idag och skulle köpa blöjor till sonen så sg jag på hyllan en produkt som heter Libero Night Comfort Large som jag köpte då de va upp till 60kg och jag väger 65kr de sitter rätt ok är inte försmå.
    Men kännes hårda.
    Se hur de fungerar på natten. 
    Nån som vet om det finnes fler fabrikat som man kan köpa på mat affären?

Om det finnes fler nån som vet vilken som är bäst och skönast då som jag skrev tidigare så kännes dessa hårda och inte mjuka som jag skulle tro.  

• YummyMami
    Anonym (Vad händer) skrev 2013-01-02 19:06:47 följande:
    Var på ica idag och skulle köpa blöjor till sonen så sg jag på hyllan en produkt som heter Libero Night Comfort Large som jag köpte då de va upp till 60kg och jag väger 65kr de sitter rätt ok är inte försmå.

Men kännes hårda.

Se hur de fungerar på natten. 

Nån som vet om det finnes fler fabrikat som man kan köpa på mat affären?

Om det finnes fler nån som vet vilken som är bäst och skönast då som jag skrev tidigare så kännes dessa hårda och inte mjuka som jag skulle tro.  

Har du ringt dr? Många kvinnor köper hellre blöjor än fixar problemet. Är du en av dem?
  • Anonym (Vad händer)
    Jodyanna skrev 2013-01-01 23:30:46 följande:
    ring vårdecentralen och be om hjälp... inte skall man behöva kissa på sig, när de finns hjälp att få

Prata med min läkare när vi kolla UVI de sa att de kommer släppa.
    Samma när jag sa att jag hade svårt att hålla tätt efter FL så sa de att de blir bättre.
    Så de rycker bara på axlarna.  
  • u77

Låter ju jäklig trist. Men köp blöjor av märket TENA till dig istället, som är vuxenblöjor. De kan man få hemkörda via landstinget för en viss summa.

• Susanne110

Jag har lite av samma problem som går i perioder. Har provat barnblöjor i trosorna och night comfort men det blir aldrig riktigt bra. Jag har köpt Tena pants och Tena slip extra. Den ena funkar perfekt på dagen och är skön och mycket diskret, den andra är lite säkrare och den har jag på natten när jag har problem. Har börjat få bra kontroll på mina problem så nu var det ett bra tag sedan det hände sist. Har du några frågor eller vill ha tips så bara hör av dig. Lycka till //Susanne

• Anonym (Vad händer)
    Susanne110 skrev 2013-01-03 17:11:15 följande:
    Jag har lite av samma problem som går i perioder. Har provat barnblöjor i trosorna och night comfort men det blir aldrig riktigt bra. Jag har köpt Tena pants och Tena slip extra. Den ena funkar perfekt på dagen och är skön och mycket diskret, den andra är lite säkrare och den har jag på natten när jag har problem. Har börjat få bra kontroll på mina problem så nu var det ett bra tag sedan det hände sist. Har du några frågor eller vill ha tips så bara hör av dig. Lycka till //Susanne

Hej kom nyss hem från ica.
    Såg inte nå blöjor som heter Tena.
    Ska kolla i morgon på Coop.
    Eller var kan man köpa dem?   
  • YummyMami
    Anonym (Vad händer) skrev 2013-01-03 18:59:46 följande:

I affären och apotek, bland trosskydd och bindor. Apoteket har större, som nattskydd.

Har du ringt sjukvården?

Knipövar du? Om inte, börja idag!
  • Anonym

Som kvinna ska du köra med knip övningar för resten av ditt liv. Män har inte lika lätt att förebygga läkage.

• Anonym (Dsk)

Ta kontakt med vården igen så kan du inte ha det. Dessutom måste det utredas varför du blivit inkontinent. Många typer av inkontinens kan behandlas och i vissa fall behövs en operation. Sök nu innan problemet blir värre.

• Susanne110

Jag beställer mina på nätet så skickas dom. De finns inte i vanliga mat affärer.
  • Allante

Vet inte hur vanligt det är - men för oss killar/män är det väldigt ovanligt att
    tro att Ni damer pissar på Er - i så fall skulle vi vara mycket försiktigare och
    tvätta av Er innan vi har sex med Er.*

Allante vet dock att Gudrun AvSchyman Super så Hon Pissar På Sig.

Hur hon är när hon är nykter är okänt, men det är så klart inte omöjligt då heller-

* Erfarenhetsmässigt kan jag inte se framför mig att jag hittat damers, som jag delat
    säng med, PissFiäckar i min säng o på lakan.

Hoppas det blir bättre för dig.

PS - HUR ÄR DET MED SÄNGVÄTNING

Har hört talas om och känt till ett antal manliga sängvätare men inga kvinnliga.

Är sänvätning vanligare bland män än bland kvinnor några som vet - och vet
    några hur vanligt sängvätning är per typ 100,000 killar män - homosexualitet
    påstås ju vara 1 på 10

• Anonym

Om du inte får blöjor förskrivet via vården går det alldeles utmärkt att beställa från apoteket.se eller abenashop.se de levererar snabbt och diskret.
  • Susanne110

Jag tycker Emte och Mednet är bäst att handla ifrån. Apoteket.se har bara små inkontinens skydd typ trosskydd storlek. Om du inte får hjälp via vården så hjälper jag gärna dig med mina kontakter på skydd.
    Lycka till // Susanne

• Susanne110

Glömde skriva att det finns ett bra ställe till som jag handlade sist på  www.apotea.se
    De var snabba billiga och diskreta. Hur har det gått? Har du fått någon hjälp? Jag har fått träningsprogram som jag gärna delar med mig av till dig.
    Lycka till // Susanne

Svar på tråden Varför kissar jag på mig ofriviligt? Vad ska jag göra?