Vad kan man ta reda på om man vet någons personnummer?
Hejsan, en fråga bara.
Vad kan man ta reda på för information om en person, om man har personnummer plus fyra sista siffror?
Hejsan, en fråga bara.
Vad kan man ta reda på för information om en person, om man har personnummer plus fyra sista siffror?
Ganska mkt!
Inte så mycket hoppas jag eftersom personnr är offentliga uppgifter.
Vad för slags uppgifter? Adress antar jag...?
Man kan ta reda på var personen bor, om denne är gift, har barn, inkomst. Om denne är dömd för något brott mm.
Hur får man reda på detta? Är det allmänt känt var man kan ta reda på sådant eller måste man vara lite insatt?
Beror ju på vad man syftar på för information men man kan ju få uppgifter hos läkare tex.. veta provsvar typ
Skapa konton på olika webplatser och så, beställa saker, boka saker
Åh.... kan man få stopp på sådant?
Beror ju på vad man syftar på för information men man kan ju få uppgifter hos läkare tex.. veta provsvar typ
Skapa konton på olika webplatser och så, beställa saker, boka saker
Klart att man inte ska få provsvar. Dumheter. Läkare som lämnar ut sånt utan att verifiera identiteten gör fel och skall anmälas.
Man kan ta reda på allt som är offentligt.
Man kan se hur många bilar någon äger, skulder hos kronofogden, domar i domstolarna (man behöver bara maila rätt domstol), skatt, adress m.m.
När jag gjort ett klamydiatest så ringde jag dit, dom frågade efter mitt personnr sen fick jag svaret. men det är väl olika kanske.
TS vill folk jäklas finns det tyvärr idag enormt många möjligheter för de som vill sabba för någon annan, i de lägena är det bara att polisanmäla. Det är många uppgifter som är offentliga handlingar och dessa har alla tillgång till som begär ut dem.