• MarieCuriie

"Sen anmälan ännu ej handlagd"?

Enligt VHS har de kurserna jag sökt inga reserver varken i urval 1 eller 2. Och antalet antagna minskade i urval 2. Om det står som ovan, är chansen stor att det finns plats kvar? 

På antagningen står det dessutom "3 januari, Reservantagning till vårterminen" ; är det då handläggningen sker?

• Svar på tråden "Sen anmälan ännu ej handlagd"?
  • RasRon

Om den inte är handlagd ännu så har dom väl fullt på kursen. Men om folk hoppar av efter kursstart el tackar nej närmsta veckorna så handlägger som antagligen din ansökan då. Jag sökte 3 olika program, varav två på sen anmälan och först efter det andra urvalet har dom handlagt min 3 ansökan, det stod nåt om att anmälningarna handläggs bara om platser finns kvar el liknande. Men jag ligger som reserv fortfarande. Tycker servar en hel djungel med antagnings processen. Hoppas du har tur att folk hoppar av! :)

• RasRon

Skriver från mob. så det blir lätt fel. Det ska vara det är istället för servar.;)

• MarieCuriie

Oj glömde bort tråden :). Ja det är verkligen en djungel! Har sökt många gånger men har fortfarande ingen koll.
    Blev reserv på allt utom en 7,5 poängare. Så nu sökte jag återigen till fler öppna kurser. Tyvärr verkar vissa vara öppna trots att de är överfulla med många reserver redan vid urval 1. Nu håller jag återigen tummarna för några kurser där det står "handläggning pågår".  Hoppas att du kommer in på någon av programmen :)

Svar på tråden "Sen anmälan ännu ej handlagd"?