• Anonym (OoooMat)

Middagsdejt-tips!!!

Jag har i helgen en dejt med den perfekta killen! Killen jag tror jag skulle kunna gifta mig med. Han är verkligen helt UNDERBAR. Men..ett kanske trevligt problem. Men  i all "hast" så bjöd jag över honom på middag. Och jag kan verkligen INTE laga mat! =(....

Hjälp, vad ska jag göra/laga? Mattips helt enketl! Vad gillar era män???

• Svar på tråden Middagsdejt-tips!!!
  • Anonym

Korv i alla former funkar jämt eller husmanskost eller en rejäl köttbit.

Hur mycket kan du laga?

• Anonym (OoooMat)
    Anonym skrev 2013-01-02 15:29:05 följande:
    Korv i alla former funkar jämt eller husmanskost eller en rejäl köttbit.

Hur mycket kan du laga?

Koka vatten.. Och pasta. jag är verkligen helt värdelös... Men, jag kämpar hårt! Tänkte mer, om ni har någon rätt som ni fått höra att DEN, den är god. Av nån man då ;) Vill impa! :9
  • Anonym

De flesta män är väl enkla köttbit kanske oxfilè och potatisgratäng. Chokladmousse är väldigt enkelt att göra själv gör på vit chocklad med färska bär till.

• Fia 28

Finns ju inget enklare än att göra en skinkpaj med lite sallad till. Gott och enkelt.

• Anonym

Jag kan komma och hjälpa dig, att laga matt är enklaste för mig;). Du kan grilla en kyckling med olika grönsaker, sen kan du koka ris. Glöm inte sallad. Du ska ha vin till maten, ordna romantisk kväll.... Lycka till

• odd thingy

En paj fylld med kyckling med fajita kryddmix, paprika och täckt av västerbotten ost. Till det en grönsallad.

• Anonym (OoooMat)

Alltså jag lirade verkligen in mig mer och mer, och nu tror han jag är någon mästerkock eller ngt.. haha.. Vi ska ha en "finkväll" dvs, 3-rätters. Jag tog på mig, i studens hetta, att ordna det med attityden "Klart jag fixar mat till dig snygging".. Oppppsie..

Så jag ska försöka få till en lyxighare 3-rätter. Jag som knappt kan bre en macka själv...hahaha..

• Anonym
    Anonym (OoooMat) skrev 2013-01-02 16:01:15 följande:
    Alltså jag lirade verkligen in mig mer och mer, och nu tror han jag är någon mästerkock eller ngt.. haha.. Vi ska ha en "finkväll" dvs, 3-rätters. Jag tog på mig, i studens hetta, att ordna det med attityden "Klart jag fixar mat till dig snygging".. Oppppsie..

Så jag ska försöka få till en lyxighare 3-rätter. Jag som knappt kan bre en macka själv...hahaha..

Ingen av mat som nämns i tråden är svårlagad. Stek en köttbit, skala potatis och baka en kladdkaka. Kolla i en kokbok och följ recepten slaviskt. Lagom med vin, tända ljus, vackra blommor och amore...Tror inte att han kommer att bedöma maten så hårt.

Svar på tråden Middagsdejt-tips!!!