10 månader och sömnproblem sedan september.
Jaha det är bara att konstatera att även nr 2 vägrar sova som normala människor på natten. Fungerade ok när han var runt 4-5 månader, men sedan september har det bara gått utför.
Beskriver en helt vanlig kväll/natt.
17:00 - får middag
20:00 - välling, uppvisar trötthet. Somnar i famnen ca 20:20. Lägger honom i sängen och han sover där i ca 20 min. Sen vaknar han och gnäller. Tar upp honom och vaggar i famnen, han somnar. Lägger ner i sängen och han vaknar direkt. Låter honom ligga i sängen och jag sitter brevid. Han är nöjd och glad och pigg. Går jag därifrån gallskriker han. Sitter kvar, puffar i rumpan, vaggar sängen drar i speldosan. Han somnar 23:30.............. Den nattningen tog alltså 2.5 timme.
01:30 vaknar och skriker. tar upp honom och får honom att somna om i sängen efter ca 1 timme brevid i sängen. Men eftersom han inte ligger still blir det inte direkt någon sömn för föräldern som tar honom.
04:00 vaknar igen, får välling somnar om
08:00 vaknar för dagen
Ibland kan det här vakenpasset vid 01 vara allt från 30 min till 3 timmar. Och så här har vi haft det sedan september. dessutom sover hans syster också oroligt vilket innebär att hon flera gånger per natt vaknar och ropar på oss och vill att vi ska komma över.
Som ni förstår börjar man bli rätt matt, och hurmöret är inte det bästa. KÄnner mig som världens sämsta mamma..........
ALla tips och råd välkomnas