• Miss M V

Mörka ringar samt påsar under ögonen. Yay! :-/

Hejsan hej!

Tänkte kolla om det är nån som har nåt bra råd hur man trollar bort mörka ringar OCH påsar under ögonen? Jag vaknar upp varje morgon och ser ut som om jag sovit typ en timme trots schysst sömn.

Jag är för det mesta stressad på morgonen så om det finns nåt knep som går relativt snabbt i första hand vore jag SÅ tacksam men tar gärna emot knep också där det kanske behövs lite mer tid att fixa till det. 

Nån som har tips på nån schysst kräm eller concealer? Några andra tips? (Jag har koll på: gurkskivor, tepåsar, dricka mycket vatten, sova bra, träna bra, äta varierat etc etc. som kan påverka påsarna och ringarna..)

Tack på förhand!

Alkohol löser inga problem men det gör fan inte mjölk heller..
  • Svar på tråden Mörka ringar samt påsar under ögonen. Yay! :-/
  • U never saw me

Jag har samma problem. Du verkar ha koll på det mesta man ska tänka på. Vill dock lägga till att det kan vara en bra ide att försöka minska saltintaget också.

Tips på hur man täcker med concealer.

• Miss M V
    U never saw me skrev 2013-01-02 19:01:47 följande:
    Jag har samma problem. Du verkar ha koll på det mesta man ska tänka på. Vill dock lägga till att det kan vara en bra ide att försöka minska saltintaget också.

" rel="nofollow" target="_blank">

Just det, saltet glömde jag att skriva..

Tack för youtube-tipset!
  • SockerStinn
    U never saw me skrev 2013-01-02 19:01:47 följande:

" rel="nofollow" target="_blank">

Tack! Ska genast börja träna! 
    Nu täcker jag med gul conceler för att ljusa upp det gröna i de mörka ringarna, och det funkar bättre än inget, den detta kanske är bättre. 

Om man ska ha på gurkskivor eller annat, hur länge då? Direkt ian man lägger på makeup? Känns inte riktigt som att jag ska få in det i min morgonrutin Cool 
  • Orangica

Jag googla det för många år sedan och har för mig det handla om nåt vitamin man kunde sakna eller ha för lite av

• Miss M V

Hittade lite tips:

Tunna skivor av rå gurka, potatis eller urkramade tepåsar kan göra underverk på svullna ögon. Doppa två tepåsar i kallt vatten och lägg dem i frysen i 15 minuter. Väljer du att använda gurka eller potatis, se till att de är ordentligt kylda först. Placera gurkan, potatisen eller tepåsarna på ögonlocken och låt verka i cirka 20 minuter.

Svullna ögon och mörka ringar kan bero på till exempel stress eller för mycket kaffe, som verkar uttorkande på kroppen. Se därför till att du får i dig 6-8 glas vatten om dagen.

En alltför saltrik kost kan orsaka svullna ögon. Dra därför ner på saltet!

Kyla biter på många svullnader, eftersom det medför att blodtillförseln till ansiktet ökar. Fyll ditt handfat med kallt vatten och doppa ansiktet i det. Håll kvar i cirka 15-20 sekunder eller så länge som du står ut. Har du känslig hy, prova istället att badda ögonen med iskallt vatten.

Se till att du sover ordentligt, åtminstone åtta timmar per natt. Sömnbrist resulterar alltid, förr eller senare, i torra och svullna ögon. Se också till att ditt sovrum är mörkt och svalt när du ska sova.

Undvik att gnugga dig i ögonen. Kliandet irriterar huden och kan medföra att små blodkärl under ögonen går sönder, vilket i sin tur kan orsaka både svullnader och mörka ringar.

Om du vill investera i en ögoncreme, se gärna till att den innehåller k-vitamin och retinol. Mörka ringar kan nämligen bero på brist på just k-vitamin, som bland annat finns i spenat och broccoli.

Om ingenting annat tycks hjälpa, ta kontakt med en hudläkare. En del mörka ringar går i arv och en hudläkare eller dermatolog kan rekommendera ögoncremer med a-vitamin som hjälper huden under ögat att återställa sig snabbare.

• Miss M V

Oj, det var inte meningen att mitt inlägg skulle bli så rörigt och skulle sitta ihop sådär..men ni får ta det..

• U never saw me
    SockerStinn skrev 2013-01-02 19:13:13 följande:
    Tack! Ska genast börja träna! 
    Nu täcker jag med gul conceler för att ljusa upp det gröna i de mörka ringarna, och det funkar bättre än inget, den detta kanske är bättre. 

Om man ska ha på gurkskivor eller annat, hur länge då? Direkt ian man lägger på makeup? Känns inte riktigt som att jag ska få in det i min morgonrutin Cool 
    Det gör väldigt stor skillnad att använda två olika nyanser på concealerna också, iallafall om man har mörka ringar och puffighet på samma gång. Jag använder en nyans runt hela ögat för att täcka det blåa, och sen tar jag en annan concealer i en ljusare nyans och täcker på de ställen som han visar i videon.
  • Miss M V
    U never saw me skrev 2013-01-02 19:56:47 följande:
    Det gör väldigt stor skillnad att använda två olika nyanser på concealerna också, iallafall om man har mörka ringar och puffighet på samma gång. Jag använder en nyans runt hela ögat för att täcka det blåa, och sen tar jag en annan concealer i en ljusare nyans och täcker på de ställen som han visar i videon.

Sminkar du dig mer sen? Alltså lägger du på puder eller brunkräm efter?  Eller räcker det med just dessa concealers?
  • U never saw me
    Miss M V skrev 2013-01-02 20:09:52 följande:

Sminkar du dig mer sen? Alltså lägger du på puder eller brunkräm efter?  Eller räcker det med just dessa concealers?
    Jag använder transparent löspuder på ögonlocket för att ögonskuggan ska sitta bättre, men annars så använder jag inget mer runt ögonen (förutom mascara då såklart). Jag försöker att hålla det till så lite smink som möjligt, man ser lätt torr och rynkig ut om man använder för mycket. Eventuellt så kan man ta en ljusreflekterande concealer i ögonvrån också, men jag tycker inte det är så snyggt i dagsljus. Det passar bättre till festsminkningar.
  • Miss M V
    U never saw me skrev 2013-01-02 20:14:06 följande:
    Jag använder transparent löspuder på ögonlocket för att ögonskuggan ska sitta bättre, men annars så använder jag inget mer runt ögonen (förutom mascara då såklart). Jag försöker att hålla det till så lite smink som möjligt, man ser lätt torr och rynkig ut om man använder för mycket. Eventuellt så kan man ta en ljusreflekterande concealer i ögonvrån också, men jag tycker inte det är så snyggt i dagsljus. Det passar bättre till festsminkningar.
    Då är vi på samma linje.
    U never saw me skrev 2013-01-02 20:16:47 följande:
    Ett annat tips om man inte orkar klydda med kalla gurkskivor på ögonlocken:

www.adhocsweden.se/ogonmasker/156-ogonmask-me...

Man kan ha den på under tiden som man borstar tänderna och äter frukost, sen när det väl är dags för sminkningen så har svullnaden gått ner lite iallafall.
    Tack för tipset!

Svar på tråden Mörka ringar samt påsar under ögonen. Yay! :-/