• annelotion

Allergi/hårfärg. Alternativ?

Är allergisk mot "vanlig" hårfärg. Får fruktansvärd klåda och stora variga bölder. Har testat att färga med Henna,men även det ger klåda i både skalp och ner på överkroppen som håller i sig flera veckor. Finns det någon som är insatt och vet om det finns flera alternativ att prova på? Vill så gärna få en annan färg på skallen,utan denna hemska klåda.....!

• Svar på tråden Allergi/hårfärg. Alternativ?
  • Autumnbeauty

Usch då, så henna funkar inte heller? Det finns ju några andra färger på typ hälsokostaffärer som Life, Naturapoteket etc. Vet inte vad det är för ingredienser, men det kanske vore värt att prova?

• annelotion

Nej Henna funkar ej heller. Visst jag får ej de variga utslagen då, men denna hemska klåda, vilket gör att man kliar sönder sig själv Rynkar på näsan

• Autumnbeauty

det låter farligt, just hårfärger kan ju skapa sån där "anafylaktisk chock", och då går det fort:-/

• annelotion

Som barn hade jag inga allergier alls. Färgat håret väldigt mycket under åren........så poff, i vuxen ålder så kom det.Allergier mot både det ena och det andra. och allt beror troligtvis på färgandet av håret i många år. Det lättaste vore kke, att köpa några peruker i varierande färger,haha.  

• xXpaulaXx

puffar tråden.. har alltid färgat håret sen i vuxen ålder så vart jag aalergisk.. har nu "vilat" från hårfärgning i 3år, testade en liten bit ,och nu tre dygn senare så har jag en stor knöl där jag la färgen,o kliiiar! men vill ju kunna färga bort de gråa... slingor funkar dock...

2012 ..planerar nummer 4 i barnaskaran <3
  • xXpaulaXx

puffar tråden.. har alltid färgat håret sen i vuxen ålder så vart jag aalergisk.. har nu "vilat" från hårfärgning i 3år, testade en liten bit ,och nu tre dygn senare så har jag en stor knöl där jag la färgen,o kliiiar! men vill ju kunna färga bort de gråa... slingor funkar dock...

2012 ..planerar nummer 4 i barnaskaran <3
Svar på tråden Allergi/hårfärg. Alternativ?