• rääka

Mensen 2 veckor sen.

Som sagt, mensen är lite mer än två veckor sen, för att va exakt 2 veckor och 3 dagar. Jag är svullen om magen och har även haft lite värk rätt långt ner på höger sida. För någon dag sen blev mina bröst stenhårda och ömma. Jag har väldigt mycket flytningar, kissat ofta och mycket, varit illamående till och från och haft sjukt mycket halsbränna. Jag har tagit tre test och alla varit negativa. De sista tog jag i måndag.. Vet inte vad jag ska göra.. Tro jag bli knäpp snart då de ingen mens kommer och alla test visar minus. Någon som ha nå tips på vad jag kan göra? Ha funderat på att ringa Bm imorgon. Men tycker inte om den som finns här, så ja tänkte att jag skulle höra här först..

• Svar på tråden Mensen 2 veckor sen.
  • rääka
    Hannah76 skrev 2013-01-02 22:32:23 följande:
    Sen mens bara? Ingen äl?

Ibland brukar jag aldrig märka äl.. Men för ca 3-4 veckor sen "bubblade" de i äggstockarna.. Sen ha ja mått lite illa till och från i lite mer än en vecka..
  • miaannika

Hade likadant i min förra menscykel då det gick 48 dagar från mensens första dag till nästa! Riktigt jobbigt, och var också negativa test, ömma bröst, svullen mage etc. Men det visade sig vara en 2veckor sen ägglossning som då gav sen mens.

• rääka
    miaannika skrev 2013-01-02 22:41:25 följande:
    Hade likadant i min förra menscykel då det gick 48 dagar från mensens första dag till nästa! Riktigt jobbigt, och var också negativa test, ömma bröst, svullen mage etc. Men det visade sig vara en 2veckor sen ägglossning som då gav sen mens.
    Okej!
    Kanske bara vänta och se då..
  • miaannika

Vet att väntan är jobbig, och man tror man börjar bli knäpp.. Antar att du inte använder något preventivmedel då? Mitt berodde nog på att jag slutat med ppiller i aug/sep.. Kan ju strula en del efter det.

• rääka

Nej, inga preventivmedel. Slutade i Augusti!
    Fast mensen har varit nästan klockren sen jag slutade med p-piller..

• miaannika

Samma här, fick två helt normala cykler på 30 dagar, sen blev det helt plötsligt 48 och trodde jag var gravid men icke! Är inne på en normal cykel med ÄL nu igen iaf :) så hopp finns det! Lycka till :)

• rääka

Okej!
    Ja, tack:p
    Ska ge de veckan ut och har de inte hänt nå innan måndag så tror jag att jag kontaktar Bm..
    Kanske låter lite dumt, men nästan varje gång jag haft ägglossning så får jag svamp i underlivet strax innan mensen ska komma, svamp hade jag för drygt 1

• rääka
    rääka skrev 2013-01-03 15:33:06 följande:
    Okej!
    Ja, tack:p
    Ska ge de veckan ut och har de inte hänt nå innan måndag så tror jag att jag kontaktar Bm..
    Kanske låter lite dumt, men nästan varje gång jag haft ägglossning så får jag svamp i underlivet strax innan mensen ska komma, svamp hade jag för drygt 1
    Oj, vet inte vad som hände.. Halva texten försvann visst..
    Svamp hade jag för drygt 1 & 1/2 vecka sen.
    Så jag är ganska säker på att jag haft äl, dels för svampen och dels för att jag känt att de "bubblat" i äggstockarna.

• Hannah76
    rääka skrev 2013-01-03 15:55:14 följande:
    Oj, vet inte vad som hände.. Halva texten försvann visst..
    Svamp hade jag för drygt 1 & 1/2 vecka sen.
    Så jag är ganska säker på att jag haft äl, dels för svampen och dels för att jag känt att de "bubblat" i äggstockarna.

Får du svamp när du har äl?
  • rääka

Ja, inte alltid, men oftast. Kommer precis nån dag innan mensen brukar komma..

• rääka

Ingen mens än. Ägglossning skedde kring den 13/12.
    Har varit till BM, hon sa att allt tyder på att jag är gravid förutom att alla test jag tagit varit negativ, även det jag tog igår. Min livmodertapp var mjuk, (som den enligt henne är när man är gravid) men den hade inte ändrat färg. Hon sa att vi ska avvakta en vecka sen skulle jag återkomma. Men sen sa hon att om jag skulle få jätteont i magen så skulle jag fara in och göra ett ultraljud, kan ju även vara en utomkvedshavandeskap..

• rääka

Ja, det är mycket konstigt!
    Så är de ju, men samtidigt jävligt jobbigt att inte få veta NU hur de ligger till... Svårare att somna på kvällar, för att tankarna snurrar på om allt möjligt! :-/
    Tack, de kan jag göra

• rääka

Testade i söndags, fortfarande negativt. Pratade med Bm i går och hon visste inte va hon skulle göra, så hon skickade ärendet till en läkare som skulle titta på det.
    Igår kväll fick jag mens, nu blöder jag som bara den.. Å ont gör det!

• miaannika

Verkligen tråkigt.. :/
    Det är väl så när man väl får tid att reda upp det, så löser kroppen det själv!
    Kanske ett missfall? Men borde väl ändå givit utslag på gravtest då? Hmm..
    Kroppen har sitt eget liv.
    Hoppas det går över och det går bättre nästa gång!! Heja dig!

• rääka

Jo, men de va ändå skönt att de blev någonting iaf;p
    Tro nog bara de va kroppen som spökade till det! :p
    Tack!

Svar på tråden Mensen 2 veckor sen.