• förstis

Någon som testat Hippychick Hipseat?

Har sett att det finns ett hjälpmedel att bära barn på höften, som en liten kudde på ett höftbälte eller midjebälte. Den heter Hippychick Hipseat. Är det någon som har erfarenhet av denna och kan berätta om det är värt att köpa en sådan. Jag har en liten kille på 5 månader som vill bli buren mycket och han är snart så stor att han kan sitta på,höften. Och för avlastning skulle kanske en sån kudde/bälte varit bra.

• Svar på tråden Någon som testat Hippychick Hipseat?
  • SockerStinn

Hade en, blev inte att använda. Blev mer nöjd med sjal eftersom man får händerna fria. Bättre stöd för ryggen med. 

• santana01

Jag har en och älskar den, men min dotter var lite äldre (ca 1,5 år) när jag skaffade den. Hade burit mycket i sele tidigare, men i och med att hon kunde gå själv ville hon ofta upp och ner ur famnen hela tiden och då blev det otroligt smidigt med en hippy chick i stället. Dessutom ville hon helst vara framåtvänd vilket ju inte går i ergonomisk sele, och  jag fick aldrig riktigt till det med att bära på höften i min Ergobaby.

Nackdelen jämfört med en sele eller sjal är förstås att man inte får båda händerna fria på samma sätt, men en hand är bättre än ingen och det är jätteskönt för ryggen i jämförelse med att bära fritt på höften. Dottern gillar den också och vi använder den fortfarande ganska ofta ( hon är drygt två nu, och ganska tung). 

• förstis

Tack för era svar! Om jag skaffar en så får det bli när han är lite större så han kan hållamsig fast mer. Jag har en bärsele men den gillar han inte att sitta i för då sitter han för tajt. Och jag tycker jag får ont i ryggen med den, använder den nog då på fel sätt. Får ta mig en funderare om jag köper en eller inte.

Svar på tråden Någon som testat Hippychick Hipseat?