Hjälp lat svärfar som driver mig och min make till vansine !!!!!
Jag och min man har min mans far som är 76 år inneboende hos oss då han opererade halsryggraden för över ett år sedan och höll på att bli förlamad han är bra nu men har blivit så lat. Det enda han gör är äta,sova ,gå på toaletten och att röka han hjälper inte till hur mycket vi ber han och han vägra gå ut och gå trotts han har en rullator som nu bara står och samla damm.
Han blir så sur då vi säger till han och han går då och lägger sig .Han kan åtminstone gå ut med rullatorn en lite runda så han få frisk luft kan man ju tycka . Han svarar då att han inte kan och han inte får men det är inget eller ingen som hindra han från att gå ut och gå en runda. Det är ren lathet. Han kommer hela tiden med bortförklaringar och nu är både jag och min man trött på att han inte hjälper till här hemma. Jag har pratat med handläggaren min svärfar har på socialen men hon säger bara ja men jag kan inget göra du få väll prata med han, Jag sa till henne att hon få fixa han en egen lägenhet men då han har skulder hos ett bostadsbolag får han ingen egen lägenhet. Va skulle ni göra? Va skulle ni göra i vår situation? Vi orkar inte mer vi har inget privatliv och min svärfar behandlar oss som vi vore hans personliga assistenter.
Min svärfar väger säkert runt 100 och 140 kg på grund av att han inte rör sig.