• Elena92

Cocillana etyfin

Någon som tagit denna hostmedecin ? Jag hade feber 30-1 sen på kvällen gick till 37 Nu efter jag började med den så har jag börjat må illa är yr fått 39 graders feber huvudvärk ont i ögonen när jag tittar åt sidan plus ont längst ner i magen mest i mitten , trycker jag lite lätt där jg hade ont och då gjorde de ännu ondare , ?? Vad ska jag göra ??

• Svar på tråden Cocillana etyfin
  • rödnos

Du kan ju vara överkänslig. Jag kan inte ta Cocillana alls. Jäkla skräp!

• rödnos

Jag hade slutat ta den (den är ju ändå bara för hosta) ring 1177 och fråga. Men det är definitivt ingen snäll medicin.
    Jag kräker, halucinerar och blir skitdålig av den. Dessutom blir min astma riktigt jobbig. Örk.

• mion

Tycker det är den enda som hjälper =) men den är stark o man kan reagera så som du beskriver.... går snart över tror jag 

• pernilla78

Cocilliana etyfin innehåller morfin, vilket kan göra dig snurrig, trött, illamående. Den ska dämpa hostreflexen i hjärnan.

Om du känner dig sämre av den så avråder jag dig att ta den.

Krya på dig!!!!

• rödnos

Alltså, som med all medicin så slutar man ta den om man blir sämre. (Jag är allergisk mot de flesta smärtstillande, antibiotikor etc) det kan gå illa om man fortsätter så det är bäst att kolla.

Svar på tråden Cocillana etyfin