bup-akuten
Hej,
Jag är en 16-årig tjej som i flera år mått dåligt psykiskt. Sedan februari går jag och pratar hos en psykolog på bup och är jättenöjd med det.
Det är meningen att vi ska träffas varje vecka, men det är sällan det blir så. Antingen är han ledig, iväg på någon kurs eller så har han semester mitt i terminen.
Nu har jag inte träffat honom sedan den 19 december, och jag börjar må allt sämre. Jag ska inte träffa honom igen förrän den 15 januari. Som alternativ finns bup-akuten på Östra eller få en akut-tid på den mottagningen jag vanligtvis går på.
Jag är verkligen i behov att prata med någon snarast, men är orolig över hur det går till när man inte känner behandlaren. Jag har jättesvårt att öppna upp mig när det gäller min psykiska ohälsa, har fortfarande det problemet trots att jag har pratat med en psykolog i snart ett år.
Jag känner att jag inte kom någonstans med det här inlägget, men kanske är det någon som förstår.
Men kort och gott, vad händer och hur går det till om jag skulle åka till bup-akuten nu?
Kan tillägga att jag lider av Generaliserat ångest syndrom, är hypokondriker och får i periodvis depressioner. Jag behandlas inte med några mediciner, vilket jag nu känner skulle behövas.