• Väntarochlängtar

Någon som har jobbat som reseledare för SCANDORAMA ? Bra/dåligt?

Är lite nyfiken på att jobba som reseledare för SCANDORAMA (buss) och undrar om det är någon härinne som har jobbat som reseledare för det.

Vad tyckte du om jobbet? Vad är bra/dåligt?

Lönen är provisionsbaserad om jag förstått det rätt, hur mkt kan man tjäna på en resa?

Tacksam för svar!       

• Svar på tråden Någon som har jobbat som reseledare för SCANDORAMA ? Bra/dåligt?
  • fuzzyvannelli

Jag har bara åkt med scandorama och jag var inte avundsjuk på reseledarens arbete.
    Det var slitigt för henne, många gnälliga pensionärer och det var mkt för henne att göra hela tiden. Antingen så pratade hon om utsikten i mikrofonen eller så anordnade hon tävlingar eller så ringde hon och fixade med maten/hotellet/utflykter/ändringar/taxfreeprodukter. Hon fick sjukt mycket skit av resenärerna när bussen blev försenad hem. 

Upplever inte att hon hade så särskilt mycket fritid när vi väl var framme på destinationen. Hon satt och försökte slappna av med sina kollegor från andra bussar men gamlingarna i min buss hade ingen feeling alls utan var framme och tjatade på henne även då hon va ledig.

Svar på tråden Någon som har jobbat som reseledare för SCANDORAMA ? Bra/dåligt?