• BBB

Bra dyna till Antilopstol (IKEAs barnstol)?

Har en Antilopstol, ni vet vit barnstol från IKEA. Har en gång stött på en bra dyna till den stolen som INTE var från IKEA. Har någon tips om det?

Första barnet fick en dyna från Ikea men den är uppblåsbar i vit plast och är inte så mysig.
    Andra barnet har vi köpt en i fleece men den är inte bra.

• Svar på tråden Bra dyna till Antilopstol (IKEAs barnstol)?
  • Natulcien

Måste det vara en specialsydd dyna då? Vi fixade enkelt en själva. Vi tog ett gammalt spjälskydd (finns superbilliga på second hand) och klippte till/vek dubbelt. Blev superbra. Och eftersom spjälskyddet var så långt så kunde vi göra flera stycken att byta med om dynan blev nedkladdad/-spydd/-bajsad etc. Glad

• BBB
    BBB skrev 2013-01-03 12:45:57 följande:
    Ja precis! Har du den själv?
    Jag hittar den inte nu på lekmera's hemsida nu/hur man köper den...?
  • BBB
    Natulcien skrev 2013-01-03 12:47:35 följande:
    Måste det vara en specialsydd dyna då? Vi fixade enkelt en själva. Vi tog ett gammalt spjälskydd (finns superbilliga på second hand) och klippte till/vek dubbelt. Blev superbra. Och eftersom spjälskyddet var så långt så kunde vi göra flera stycken att byta med om dynan blev nedkladdad/-spydd/-bajsad etc. Glad
    Nej, det behöver den inte vara. Men är man ohändig som undertecknad...Foten i munnen
    Men den behöver å andra sidan inte vara ny. Begagnad går bra.
  • Natulcien
    BBB skrev 2013-01-03 12:55:25 följande:
    Nej, det behöver den inte vara. Men är man ohändig som undertecknad...Foten i munnen
    Men den behöver å andra sidan inte vara ny. Begagnad går bra.
    Hehe, jag är också väldigt ohändig och avskyr pill. Men att klippa itu ett spjälskydd och vika det dubbelt är ju inte särskilt svårt... Flört
    Men kolla Tradera el. Blocket annars. Kanske finns begagnade dynor..?
  • Pineapple

Fanns ett företag förut som hette polkadot som gjorde fina prickiga. De dyker upp på tradera ibland.

• Millan83

Jag har den rosa med vita moln. Beställde från jollyroom. Funkar jättebra!

• Frida Li

Det finns en tjej på tradera som heter sveamia som säljer för 150kr!

Svar på tråden Bra dyna till Antilopstol (IKEAs barnstol)?