• Nifelheim

Volkswagen Sharan Ford galaxy Seat Alhambra. Bu eller bä??

Vi måste köpa "ny" bil och har inga jättesummor att lägga. Någonstans under 80 000 är smärtgränsen. Vi har snart 3 barn, varav två kommer vara vagnburna och har två STORA hundar. Därför blir det nog en 7-sitsig bil där man kan ta bort de bakre sätena helt så att bagaget blir stor och rymmer både hundar och tvillingvagn. 

Nu har vi en Opel Vectra combi, och det vi lyckats klura ut är att vi behöver ha tre separata stolar i "mittenraden" i den nya bilen för att få plats med barnstolar där. Därför sneglar vi åt Sharan/Galaxy/Alhambra.

Vill höra allt positivt och negativt om dessa, vilka årsmodeller man ska akta sig för och vanliga fel etc.

Det jag har fått höra är att 2,3 motorn verkar vara den bästa? Vad mer behöver man tänka på/veta? *noll koll* 

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Svar på tråden Volkswagen Sharan Ford galaxy Seat Alhambra. Bu eller bä??
  • Pineapple

Vi har en galaxy 2011 men vi är sju i familjen. Om alla sju stolar används är det inte mkt plats kvar så vi skulle nästan behöva en större. Det jag gillar är att alla stolar alltid är med om de skulle behövas, de bakersta fälls helt ner i golvet när de inte används.

• paret

Hej
    Här kommer ett bra tips.
    Gå in på blocket eller annan sida på internet där privat personer säljer bilar.
    Där skriver ni in vilken bil ni vill ha , och så då maxpris.
    Sen är det bara att läsa annonserna.
    Tex står det motorlagren bytade på många av samma modell så är det en svaghet, likså om lådorna slirar etc.
    Kolla även på de billigare av samma modell, där ser ni vad felen är på den modellen ni söker.

• Micke03

Hejsan Undrar om här finns nån som kan tala om vad felet är på min galaxy -03.. Acc blinkar vid start o när den är igång så luktar det bränt gummi.. Väldigt tacksam för svar

Svar på tråden Volkswagen Sharan Ford galaxy Seat Alhambra. Bu eller bä??