• Anonym (Blött)

Problem med armsvett på jobbet.

Jag svettas enormt mycket under armarna när jag är på jobbet. Jag har inte något fysiskt tungt jobb utan har ett vanligt kontorsjobb i vanlig miljö. Jag svettas alltså inte hemma, varken på kvällar eller lediga dagar. När jag nu varit ledig under julhelgen har jag varit snustorr under armarna med undantag för två dagar när jag fick mens. 

Jag vet inte vad jag ska göra. Inget fungerar ju på jobbet! Jag använder Absolut torr helt utan verkan, antiperspiranter till höger och vänster och jag har snart lagt en mindre förmögenhet på nya deodoranter. Inget fungerar på jobbet. Hemma är jag som sagt snustorr.

Jag är absolut inte nervös eller så på jobbet. Jag kommer så klart upp i varv men inte mer än så. Jag försöker att inte vara för varmt klädd, tränar regelbundet (då svettas jag om än mindre än andra) och är normalviktig, på gränsen till underviktig. Vad ska jag göra? Det är irriterande och hämmande att alltid vara blöt under armarna på jobbet!

• Svar på tråden Problem med armsvett på jobbet.
  • mp90

Kan de va så att du använder skjortor osv? Som är av de lite billigare slaget! Ja vet att ja va sådär av bla skjortor från hm! Frustrerande!

• Anonym (Blött)
    mp90 skrev 2013-01-03 15:00:30 följande:
    Kan de va så att du använder skjortor osv? Som är av de lite billigare slaget! Ja vet att ja va sådär av bla skjortor från hm! Frustrerande!
    Nej, jag använder samma typ av kläder. Det spelar ingen roll om jag har bomullströja eller ylletröja, jag svettas i alla fall. I samma plagg som alltså fungerar klockrent hemma! Det enda jag svettas i hemma är om jag har en ärmlös topp med kavaj över. 
  • Anonym (Blött)
    långstrump skrev 2013-01-03 15:24:28 följande:
    Har du provat absolut torr?
    Jodå. Ingen effekt längre. 
  • Anonym (Blött)
    långstrump skrev 2013-01-03 15:30:09 följande:
    Saltdeodorant?
    Kristall? Ja, en sådan har jag provat. Samma resultat, torr hemma - blöt på jobbet. 
  • långstrump

Jaså, är det kristall det är, trodde det var salt. Hög luftfuktighet på jobbet kanske? Jag vet att jag påverkas rätt mkt om jag har syntetstyger på mig.

Kanske har du hyperhidros? Då kan man behandla medicinskt.

• Anonym (Blött)
    långstrump skrev 2013-01-03 15:36:23 följande:
    Jaså, är det kristall det är, trodde det var salt. Hög luftfuktighet på jobbet kanske? Jag vet att jag påverkas rätt mkt om jag har syntetstyger på mig.

Kanske har du hyperhidros? Då kan man behandla medicinskt.
    Nej, hyperhidros är det inte eftersom jag aldrig svettas som ledig eller ens särskilt mycket när jag tar i. Luftfuktighet kan det säkert vara, men jag tror mycket att det handlar om att jag kommer upp i varv på nåt sätt. Hur löser man det bäst tro? Vad kan jag göra för att sluta svettas på jobbet?
  • Fia 28

Jag tror jag svettas mera på jobbet just för att jag sitter med armarna tätt mot sidorna hela dagen, det gör jag ju inte hemma.

• Anonym (Blött)
    Fia 28 skrev 2013-01-03 15:59:53 följande:
    Jag tror jag svettas mera på jobbet just för att jag sitter med armarna tätt mot sidorna hela dagen, det gör jag ju inte hemma.
    Ja, det gör man ju faktiskt. Hemma plockar jag ju och rör mig hela tiden. Mycket god teori

Det blir till att vifta lite på jobbet alltså  
Svar på tråden Problem med armsvett på jobbet.