• Lestat

Val av kondom...

Har börjat dejta lite efter att ha varit singel ett tag, och nu är tjejen jag träffar väldigt angelägen om att gå vidare. För egen del har jag inte så bråttom, i varje fall.

Jag har alltid tidigare haft långa förhållanden där kondom inte har varit nödvändigt, och nu behöver jag gå tillbaka till detta.

Vilken sort / variant är bäst om man har lite större mellan benen, någon med tunt gummi. Jag är omskuren med, så det kan inte vara en sådan där som man inte kan se genom.

Någon som har tips? 

• Svar på tråden Val av kondom...
  • Anonym (Suck!)

Med lite lätt googlande hittar man www.kondomkungen.se/
    Där kan du till och med köpa en penismätare att använda för att veta vilken storlek på kondom du ska ha...

Varför är det viktigt att visa upp den omskurna kuken??? 

• Lestat
    Anonym (Suck!) skrev 2013-01-03 18:44:09 följande:
    Med lite lätt googlande hittar man www.kondomkungen.se/
    Där kan du till och med köpa en penismätare att använda för att veta vilken storlek på kondom du ska ha...

Varför är det viktigt att visa upp den omskurna kuken??? 
    Trist attityd du har, men det beror säkert på att det är efter jul och nyår, eller är du kanske en av dessa som vill att hela världen ska automatiseras och man inte ska kunna fråga andra människor om råd? Jag är inte intresserad av Google eller säljsidor, och undanber mig näsvisa kommentarer.

Om du läste innantill och inte hoppade till någon slutsats direkt, hade du kanske förstått att det tunna gummit och poängen med att skriva att jag är omskuren, handlar om att man som omskuren har mindre känsel. Könsorganet syns i vilket fall som helst under akten, det finns filmer på nätet där du kan se hur det går till om du inte vet.

God fortsättning.
  • Anonym (Tjejkondom)

Det finns faktiskt tjejkondomer också. Med lite träning tycker jag att de är skönare ( som kvinna)
    Beklagar att du är omskuren. ( pga att jag anser att man inte ska göra det på barn, och att det är tristare sex med omskurna. Utom på en punkt, bättre oralsex med morgonsnopp, fräschare)

• Lestat
    Anonym (Tjejkondom) skrev 2013-01-03 23:18:26 följande:
    Det finns faktiskt tjejkondomer också. Med lite träning tycker jag att de är skönare ( som kvinna)
    Beklagar att du är omskuren. ( pga att jag anser att man inte ska göra det på barn, och att det är tristare sex med omskurna. Utom på en punkt, bättre oralsex med morgonsnopp, fräschare)
    Varför är det tristare med sex med någon som är omskuren? Vi har ju lite bättre uthållighet, det är i varje fall en av de positivare aspekterna. Sedan har många tjejer sagt att det ser bättre ut, men visst, det är ju personligt vad man tycker om.

"Tjejkondom" har jag hört talas om, men jag tar gärna på mig ansvaret och skyddar mig / oss. 
  • Anonym (Tunn)

Jag har också svårt att komma, utan att var omskuren, men för oss har det funkat hyfsat sedan vi började använda tunna kondomer. Jag brukade köpa en sort som gick att köpa en och en. Vi har samlag sällan, så det passade oss att köpa några per gång. De har nu försvunnit tyvärr, men senast köpte jag en sort som heter Ultra Thin tror jag. Dem har vi dock inte testat ännu.

• Lestat
    Anonym (Tunn) skrev 2013-01-04 07:26:42 följande:

Jag har också svårt att komma, utan att var omskuren, men för oss har det funkat hyfsat sedan vi började använda tunna kondomer. Jag brukade köpa en sort som gick att köpa en och en. Vi har samlag sällan, så det passade oss att köpa några per gång. De har nu försvunnit tyvärr, men senast köpte jag en sort som heter Ultra Thin tror jag. Dem har vi dock inte testat ännu.

Tackar för tipset.

Ska kolla upp detta. 
  • Anonym (Tunn)
    Lestat skrev 2013-01-04 10:21:03 följande:
    Tackar för tipset.

Ska kolla upp detta. 

Hur det är med kombinationen tunn/ större storlek vet jag dock inte. Har själv inte det behovet...
  • Anonym (Tjejkondom)

Varför skulle det vara bättre med uthållighet? Och nej, jag tycker inte det är snyggare med omskurna.
    Fast nu råkar jag vara ihop med en omskuren det senaste decenniet, älskar honom och har bra sex. Men jag kan ju se att han skulle ha större känslighet om han inte var omskuren. 
    Däremot funkar det inte alls med killkondomer. Men tjejkondomer eller pessar går bra. 

• Anonym (1)

Ang. storlek kan du köpa vanliga kondomer. Det går att få i hela foten i dem, testa! XL-kondomer är bara bullshit, 95%> av alla killar får plats i normalstora kådisar.
    Testa Thin av RFSU.

Svar på tråden Val av kondom...