• emanon1

Side eller Alanya med barn

Vi är en familj med tre småbarn. Vi har tänkt att åka till Turkiet i sommar. Vilken är mest barnvänligt an alandagen/Side? Det vi är ute efter är långgrund sandstrand,barnpol och vid ett lugnt område utan en massa nattliv. Vilket resebolag tycker ni är bäst? Som ni märker är jag inte så berest så alla tips och åsikter mottages tacksamt :)

• Svar på tråden Side eller Alanya med barn
  • bitte67

Jag har iofs bara varit i Side, men kan rekommendera det starkt. Det finns en låååång sandstrand och det är lagom långgrunt. Beroende lite på var i Side man bor är nattlivet hyfsat lugnt. De flesta hotell har pooler både för stora och små. Föreslår att du surfar runt lite och kollar priser och erbjudanden hos de olika resebolagen innan ni bestämmer er. 

• Dina08

Jag undrar lite mer om Turkiet om någon vet. Finns det lugna, kanske lantliga delar runt dessa turistorter? Finns det små hotell? Kan man släppa ut flickor själva?

• hysteria

Side, annars kan jag rekommendera att kolla fritidsresors hotell i sarigerme, där finns allt man behöver och inga fulla tonåringar och ett obefintligt nattliv. Holiday village heter hotellet.

• hysteria

Jag föredrar Turkiet, mest för att allt är så jäkla dyrt i Grekland och Turkiet har godare mat och trevligt folk.

• Aimee68

Har inte varit i Side men det är iaf hela två tim med buss från flygplatsen till Alanya. Tror det är knappt en timme till Side. Tycker resan till Alanya är dryg efter flyget, som iof inte är långt.

• hysteria

Det tar nästan lika lång tid till side från flygplatsen, det var därför vi sist valde sarigerme det tar en kvart :)

Svar på tråden Side eller Alanya med barn